این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
مدیریت بازاریابی
، جلد ۱۶، شماره ۵۳، صفحات ۶۹-۸۶
عنوان فارسی
طراحی و تدوین مدل بومی تبلیغات ویروسی برای خردهفروشیهای اینترنتی با استفاده از روش داده بنیاد
چکیده فارسی مقاله
گسترش اینترنت در زندگی روزمره و توسعه آن در همه بخشهای اجتماعی و اقتصادی و فرایندهای کسبوکار باعث شده است در دنیای امروز متأثر از انتشار ویروس کشنده کرونا، تغییرات اساسی در نظام اقتصادی و به تبع آن در بازاریابی و تبلیغات بازاریابی ایجاد شود؛ بنابراین این تحقیق تلاش میکند با بررسی ویژگیهای تبلیغات ویروسی به بسط دانش نظری در این زمینه کمک نماید و راهکارهایی جهت اجرای برنامههای تبلیغات ویروسی برای مدیران بازاریابی فراهم نماید؛ لذا هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل بومی تبلیغات ویروسی برای خردهفروشیهای اینترنتی با روش داده بنیاد است. تحقیق حاضر به لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش جزء تحقیقات کیفی پیمایشی است. برای نمونهگیری از روش گلوله برفی استفاده شد که دادهها با استفاده از مصاحبه عمیق و با حضور 15 نفر از خبرگان و کارشناسان ارشد شرکت خردهفروشی اینترنتی دیجی کالا جمعآوری شد. نتایج تحلیل روش داده بنیاد، شش مقوله شناسایی شده؛ مقوله علی، مقوله اصلی، مقوله زمینهای، مقوله مداخلهگر یا محیطی، راهبردها و مقوله پیامدها را نشان میدهد. همچنین نتایج بخش کمی نشان میدهد که مدل پیشنهادی و ارائه شده در تحقیق دارای هفت شاخص شامل محتوای پیام، نحوه استفاده، ادراک حسی، اعتماد، برند سازی، سهولت استفاده و نگرش میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تبلیغات، تبلیغات ویروسی، خردهفروشیها، خردهفروشهای اینترنتی، کوید 19،
عنوان انگلیسی
Design and Development of a Native Model of Viral Advertising for Online Retailers Using the Grounded Theory
چکیده انگلیسی مقاله
The spread of the Internet in everyday life and its development in all social and economic sectors and business processes has caused in today's world, caused by the spread of the deadly corona virus, fundamental changes in the economic system and consequently in marketing and marketing advertising; Therefore, this study tries to help develop theoretical knowledge in this field by examining the characteristics of viral advertising and provide solutions for the implementation of viral advertising programs for marketing managers; Therefore, the aim of the present study is to design a native model of viral advertising for online retailers using the data method. The present research is an applied research in terms of purpose and a qualitative survey research in terms of method. The statistical population of the study consisted of 15 managers and senior experts of the online retail company Digi Kala who were selected by purposive cluster sampling. Research data were collected using semi-structured interviews, the questions of which were confirmed by face to face with the opinion of professors and experts. Results of data method analysis of six identified categories; Indicates causal category, main category, contextual category, interventionist or environmental category, strategies and consequences category. The results of the quantitative section also show that the proposed model presented in the research has seven indicators including message content, usage, sensory perception, trust, branding, ease of use and attitude.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تبلیغات, تبلیغات ویروسی, خردهفروشیها, خردهفروشهای اینترنتی, کوید 19
نویسندگان مقاله
منیر السادات میراحمدی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
یزدان شیرمحمدی |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سید مهدی جلالی |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomm.srbiau.ac.ir/article_18555_c240b9e8df8e66509a38d89751258e5d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات