این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 16 آذر 1404
مدیریت بازاریابی
، جلد ۱۶، شماره ۵۳، صفحات ۳۵-۵۰
عنوان فارسی
نقش تمرکز بر استراتژیهای نوآوری در تقویت تجاریسازی محصولات و خدمات در شرکتهای کوچک تا متوسط (SME)
چکیده فارسی مقاله
امروزه یکی از مهمترین ابزارهای لازم برای بهبود وضعیت تجاریسازی در شرکتها بهرهگیری از استراتژیهای نوآوری در محصولات و فرآیندها میباشد. مطالعات قبلی تا به حال تمرکز تخصصی مبنی بر اندازهگیری تأثیرات این استراتژیهای نوآوری بر مزیتهای تجاریسازی در شرکتهای دانشی کوچک تا متوسط نداشتهاند و این مطالعه با هدف پرکردن این شکاف تحقیقاتی طراحی شده است. در این مطالعه مدل استراتژیهای نوآوری براساس طبقهبندی فلچ و همکارانش در سال 2018 صورت گرفته است. همچنین از مدل چن در سال 2009، برای شناخت ابعاد تجاریسازی فناوری استفاده شده است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و با توجه به ماهیت موضوع توصیفی- پیمایشی میباشد و براساس مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار Smart PLS تحلیلهای خود را انجام داده است. پرسشنامههای طراحی شده در این مطالعه توسط 112 نفر از کارشناسان و مدیران فعال در شرکتهای دانش محور تا متوسط فعال در صنعت تکمیل شدهاند. نتایج حاصل این پژوهش حاکی از آن بود که بصورت کلی استراتژیهای نوآوری محصولی و فرآیندی بر سرعت تجاریسازی محصولات و خدمات و گسترش دامنه بازار در این شرکتها تأثیر مثبت و معنیداری دارند. همچنین استراتژیهای نوآوری محصول برخلاف استراتژی نوآوری فرآیندی نمیتواند تأثیر مثبت و معناداری را در گسترش وسعت حوزه فناوری در مرحله تجاریسازی محصولات و خدمات داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
استراتژیهای نوآوری، مزیتهای تجاریسازی، مدلسازی معادلات ساختاری، شرکتهای کوچک تا متوسط (SME، s)،
عنوان انگلیسی
The Role of Innovation Strategies in Strengthening the Products and Services Commercialization in Small to Medium Enterprises (SMEs)
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, Using from Innovation Strategy is one of the most important tools for improving the products and services commercialization in companies. In this study, the model of innovation strategies has been investigated based on the classification of Fletch et al, 2018. Also, The Chen et al, 2009 model about classification on the dimensions of technology commercialization has been used. The research has been done with an exploratory approach and based on structural equation modeling with SmartPLS3 software. In this study designed Questionnaires were answered by 112 experts and managers from knowledge-based and medium-sized firms. The results indicated that Product Innovation Strategy and Process Innovation Strategy is positively, significantly influence to Products and Services Commercialization accelerated paths. In addition, the findings revealed that these Strategies are significant predictors of Market Development. Also, the findings showed that, product innovation strategies, unlike process innovation strategies, can’t have a positive and significant impact on Technological Scope in product and process commercialization.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
استراتژیهای نوآوری, مزیتهای تجاریسازی, مدلسازی معادلات ساختاری, شرکتهای کوچک تا متوسط (SME, s)
نویسندگان مقاله
اکبر محمدی |
دانشجوی دکتری مدیریت فناوری، دانشگاه تهران، تهران، ایران
بهنام رضایی آسیابر |
کارشناس ارشد مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سحر بابایی |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomm.srbiau.ac.ir/article_18556_045b5db7469c95b27ea2b52f44249def.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات