این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت بازاریابی، جلد ۱۷، شماره ۵۶، صفحات ۱-۱۶

عنوان فارسی طراحی و تبیین مدل تداوم خرید محصولات مشابه اصل در سطح سازمانی
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر به دنبال ارائه مدلی است که بتواند عوامل گوناگون مؤثر در تداوم خرید سازمانی محصولات صوتی و تصویری مشابه اصل را به خوبی نشان دهد. روش تحقیق حاضر از نوع کاربردی- توسعه‌ای و از حیث شیوه اجرا از نوع تحقیقات کمی است. ابزار جمع‌آوری داده پرسش‌نامه است. به همین منظور در ابتدا به منظور جمع‌آوری داده‌ها، پس از بررسی ادبیات و پیشینه تحقیقات انجام شده، نمونه آماری تحقیق را 386 نفر از خریداران سازمانی و تولیدکنندگان محصولات صوتی و تصویری مشابه اصل در داخل و خارج از کشور تشکیل می‌دهند. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده شد. تحلیل داده‌های تحقیق حاکی از نقش مؤثر دو گروه عوامل مرتبط با خریدار شامل عوامل مبتنی بر سازمان خرید؛ عوامل مبتنی بر محیط؛ واکنش خریدار؛ عوامل مرتبط با اعتبار توزیع‌کننده و عوامل مرتبط با اعتبار توزیع‌کننده شامل توانایی مدیریتی، توان بازاریابی و فروش، قدرت مالی توزیع‌کننده، پوشش بازار و خط محصول بر تداوم خرید محصولات مشابه اصل در سطح سازمانی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تداوم خرید، محصولات مشابه اصل، خرید سازمانی، صنعت محصولات صوتی و تصویری،

عنوان انگلیسی Designing and Explaining the Model of Repeated Patronage of Counterfeit Products at the Industrial Market
چکیده انگلیسی مقاله The present study examines and analyzes the key sensitivities effective factors in repeated patronage of Counterfeit products at the organizational level and seeks to provide a model that can improve the various conditions and factors affecting the process of repeated patronage of Counterfeit audio and video products. The method of the present research is applied-development type and in terms of implementation method is quantitative type. The data collection tool is a questionnaire. For this purpose, in order to collect data, after reviewing the literature and research background, the statistical sample of research consists of 386 corporate buyers and producers of counterfeit audio and video products in the country and abroad. Partial least squares (PLS) were applied to analyze the data. Analysis of data factors based on the and repeated patronage of counterfeit products at the organizational level. The findings of the research indicate the effective role of two groups of factors related to the buyer (including purchasing organization; Environmental factors; Buyer reaction and Factors related to distributor credit including variables of managerial ability, marketing and sales ability, distributor financial strength, market coverage and product line on the repeated patronage of purchasing Counterfeit products at the organizational level.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تداوم خرید, محصولات مشابه اصل, خرید سازمانی, صنعت محصولات صوتی و تصویری

نویسندگان مقاله محمد یونسی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد امارات متحده عربی، دانشگاه آزاد اسلامی، دبی

فریز طاهری کیا |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران

علیرضا روستا |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

سیاوش احمدی چهره برق |
استادیار، گروه ریاضی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jomm.srbiau.ac.ir/article_19760_cd7a1fcf981803de1f62ba00acf0f0f5.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات