|
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، جلد ۲۱، شماره ۲، صفحات ۷۱-۸۴
|
|
|
عنوان فارسی |
مروری بر ساختار و محتوای درگاه اطلاعاتی درس سواد اطلاعاتی برای دورههای تحصیلات تکمیلی کشور |
|
چکیده فارسی مقاله |
این مقاله به معرفی روش طراحی، ساختار و اجزای درگاه اطلاعاتی سواد اطلاعاتی میپردازد که به عنوان منبع اطلاعات پشتیبان درس سواد اطلاعاتی برای دورههای تحصیلات تکمیلی، طراحی و به صورت الکترونیکی، منتشر شده است. این درس محصول پژوهشی است که با پشتیبانی مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران در سالهای 83-1381، به مرحله اجرا درآمد. منابع اطلاعاتی مندرج در این درگاه اطلاعاتی با پیروی از مجموعه توانمندیهای سواد اطلاعاتی در قالب هفت بخش جداگانه گردآوری، سازماندهی، و در بخشهای مرتبط ـ برای پشتیبانی اطلاعاتی دانشجویان و دیگر فراگیران ـ منتشر شدهاند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Structure and Content of the Portal for Information Literacy For Iranian Graduate Courses |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The present paper discusses the design, methodology, structure and components for an information literacy portal serving as an information support source for information literacy courses at graduate level. The portal was published electronically. The course design is the result of an IRANDOC funded research carried out nationally between 2002 and 2004. The information resources included in this portal follows SCONUL (seven pillars of information literacy) and is organized accordingly. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مریم نظری | maryam nazari
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-54-5&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252657.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
فناوری اطلاعات |
نوع مقاله منتشر شده |
مروری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|