پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، جلد ۲۴، شماره ۱، صفحات ۱۴۱-۱۷۲

عنوان فارسی نگرشی بر درگاه‌های فراگیری الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله درگاه‌ها، که عمری به قدمت تقریبی ده سال دارند، در تمامی‌ حوزه‌های خدمات الکترونیکی گسترش یافته‌اند که فراگیری الکترونیکی نیز یکی از این خدمات است. این درگاه‌ها با قابلیت‌های اطلاعاتی و ارتباطی کارآمدی که دارند، توانایی جامه عمل پوشانیدن به مفاهیم نوین فراگیری چون سازنده‌‌گرایی، فراگیری فعال و مشارکتی را دارا هستند. در این مقاله سعی می‌شود آخرین تجارب، نظریات و مفاهیم در باب درگاه‌های آموزش الکترونیکی مطرح و نکات و مراحلی که باید در طراحی چنین درگاه‌هایی مورد توجه واقع شوند بیان‌ و وضعیت ایران و جهان در این زمینه بررسی شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله درگاه‌‌های الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، درگاه‌های آموزشی

عنوان انگلیسی A View On Electronic Learning Portals
چکیده انگلیسی مقاله Portals are less than a decade old. They have come to cover are areas of electronic services, including electronic learning. With their efficient communication and information capabilities, these portals are capable of realizing novel learning concepts such as structuralism, active and cooperative learning. The present paper endeavors to discuss the latest understanding, theories and concepts regarding E-learning portals and to review the issues and steps that should be considered in designing such portals. Status of such portals in Iran and throughout the world would be discussed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Electronic Portals, Electronic Learning, Educational Portals

نویسندگان مقاله رسول زوارقی | rasool zavaraqi



نشانی اینترنتی http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-7&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252590.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده فناوری اطلاعات
نوع مقاله منتشر شده مروری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات