|
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، جلد ۲۴، شماره ۱، صفحات ۱-۳۶
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی مهارتهای دانشجویان کتابداری و اطلاعرســانی دانـشگــاه آزاد اســلامی (واحد علوم و تحقیقات تهران) در جستجوهای اینترنتی |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این پژوهش، تواناییها و مهارتهای دانشجویان دکتری و کارشناسیارشد کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه آزاد اسلامی (واحد علوم و تحقیقات تهران) مورد پیمایش قرار گرفته است. مهارتهای هر دو گروه دانشجویان در جستجوی اینترنتی، طراحی پرسوجو، فنون کاوش و ارزیابی اطلاعات خوب و مؤثر است. آنها جستجوهای مناسبی در وب انجام میدهند و از راهبردهای جستجوی متفاوتی در کاوش اطلاعات بهره میگیرند. روش این پژوهش پیمایشی است و دانشجویان در استفاده از وب، بیشتر از موتورهای کاوشگر استفاده میکنند و بهرهگیری از راهنماهای موضوعی وب کمتر از دیگر روشها است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Investigation of internet search skills among LIS students at Tehran Science and Research Unit, Islamic Azad University |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The present study reviews the capabilities and skills of graduate and post graduate students of library and information science in Tehran Science and Research Unit, Islamic Azad University. Both groups demonstrate good and effective skills in internet search, query formulation, search techniques and information evaluation. They conduct appropriate web searches and utilize different search strategies. The present study had employed a survey tool whereby it determined that students more often use search engines rather than subject directories when searching the web. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
فریبرز درودی | friborz doroudi تهران ـ بلوار حقانی ـ کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-2&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252585.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
فناوری اطلاعات |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|