این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 شهریور 1404
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات
، جلد ۲۷، شماره ۲، صفحات ۴۶۲-۴۷۹
عنوان فارسی
ارزیابی عوامل مؤثر بر رضایت یادگیرنده الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله
یادگیری الکترونیکی در سراسر جهان رشد داشته است، اما شکستها نیز وجود دارند. پژوهشهای گذشته نشان داده است که رضایت کاربران، اولین عامل مهم در ارزیابی موفقیت پیادهسازی یک سامانه یادگیری الکترونیکی بوده و عوامل متنوعی نیز بر رضایت کاربران مؤثر بوده است. در این پژوهش، هشت متغیر مستقل بهنامهای خودتوانی اینترنتی یادگیرنده، پاسخگویی بهموقع مدرس، انعطافپذیری و کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی، کیفیت فنّاوری، سودمندی سامانه، سهولت استفاده از سامانه، و تنوع در ارزیابی، در قالب نه فرضیه مورد بحث واقع شدند. از تحلیل همبستگی اسپیرمن برای بررسی هشت فرضیه اول و از مدل رگرسیون خطی چندگانه گامبهگام برای هدایت آزمون فرضیه نهم استفاده گردید. نتایج نشان دادند که چهار متغیر مستقل انعطافپذیری، کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی، کیفیت فنّاوری، و تنوع در ارزیابی، از عوامل کلیدی مؤثر بر رضایت یادگیرنده الکترونیکی هستند که برای پیادهسازی موفق دورههای یادگیری الکترونیکی نباید مورد غفلت واقع شوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An Evaluation of Factors Affecting E-learner's Satisfaction
چکیده انگلیسی مقاله
Worldwide, the e-learning has a growth, but failures exist. Previous researches showed that user’s satisfaction is one of the most important factors in assessing the success of e-learning system implementation and a variety of factors affecting users' satisfaction. In this research, eight independent variables namely learner Internet self-efficacy, instructor response timeliness, e-learning course flexibility, e-learning course quality, technology quality, system usefulness, system ease of use, and diversity in assessment with nine hypotheses were discussed. The Spearman's correlation analysis was used to test initial eight hypotheses and a stepwise multiple linear regression model was conducted to test the ninth hypothesis. The results revealed that e-learning course flexibility, e-learning course quality, technology quality, and diversity in assessment were the critical factors affecting e-learner satisfaction that could not be neglected when implementing successful e-learning courses.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
داود کریم زادگان مقدم | davood karimzadegan moghadam
payam-e-noor university
دانشگاه پیام نور
محسن خداپرست | mohsen khodaparast
payam-e-noor university
دانشگاه پیام نور
داود وحدت | davood vahdat
payam-e-noor university
دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1118-38&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252424.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کتابداری و اطلاع رسانی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات