این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 شهریور 1404
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات
، جلد ۲۷، شماره ۴، صفحات ۹۸۵-۱۰۰۹
عنوان فارسی
کاربرد مدیریت دانش در سنجش درجهی بلوغ سازمانی
چکیده فارسی مقاله
: بلوغ سازمان، توانایی حفظ یا توسعه عملکرد در بلندمدت و نتیجه تداوم رضایت ذینفعان سازمان در طول زمان است. بلوغ سازمانی میسر نخواهد شد، مگر آنکه سازمان بتواند تغییرات محیطی خود را شناسایی نماید و از آن تغییرات در جهت بهروزآوری برنامههای راهبردی و چشمانداز خود استفاده کند. برای دستیابی به بلوغ، سازمان باید بهطور مداوم تغییرات عوامل محیطی را مورد پایش قرار دهد. از طرفی، امروزه دانش تنها منبع مطمئن برای ایجاد مزیت رقابتی پایدار در سازمانها بهشمار میآید. در این پژوهش، ضمن معرفی مدلهای مدیریت بلوغ سازمان و مدیریت دانش، مدلی جهت سنجش و اندازهگیری درجه بلوغ سازمان ارائه گردیده است. رویکرد اصلی این پژوهش، استفاده از فعالیتهای مدیریت دانش برای مدیریت دانش تغییرات محیطی سازمان جهت ایجاد بلوغ سازمانی بوده است. برای اثبات مدل ارائهشده، درجه بلوغ 112 قطعهسازی خودرو مورد ارزیابی قرار گرفت. در نهایت، نتایج نشان از اثبات فرضیههای پژوهشگران و در نتیجه، همبستگی بالای بین فعالیتهای مدیریت دانش و بلوغ سازمان داشت. برای آزمون فرضیهها و بهمنظور سنجش اعتبار پرسشنامهها نیز از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Knowledge Management Application in Measurement of Organizational Maturity
چکیده انگلیسی مقاله
Organizational maturity is the ability of retain or development of performance during the long-term and it is the result of the continued satisfaction of organization’s stakeholders during the time. Organizational maturity will occur through identification of environmental changes and upgrading of organization’s strategic plans and visions. Organizations shall be able to predict the environment and adapt their planning to it. Therefore, for achieving maturity, organizations shall monitor its environmental factors changes continuously. On the other hand, today knowledge is the only confidential source for creating the sustainable competitive advantage in organizations. In addition, knowledge is a tool for capture and retain of sustainable competitive advantage for organizations and they find the importance of knowledge as a strategic source, more and more. In this research, organization’s maturity and knowledge management models have been introduced and a model for measurement of maturity level of organizations has been presented. This research approach was to use knowledge management activities for managing of environmental changes knowledge to creating of organizational maturity .To proving of the presented model, maturity level of 112 automotive part producers has evaluated. Finally, the results showed that the researchers' hypotheses were true and knowledge management activities and organization’s maturity were correlated. For hypotheses test and measuring the questionnaires validity Pearson correlation coefficient has used.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بهروز رضایی منش | behrooz rezaeemanesh
management and accounting faculty, allameh tabatabaei university
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
سینا محمد نبی | sina mohammadnabi
شرکت کیسون
ساویز محمدنبی | saviz mohammadnabi
مجتمع صنایع غذایی مائده
نشانی اینترنتی
http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-881-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252399.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کتابداری و اطلاع رسانی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات