این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 31 شهریور 1404
مهارت آموزی
، جلد ۷، شماره ۲۷، صفحات ۷۳-۹۶
عنوان فارسی
مولفه هاوشاخص ها ی حکمرانی آموزش های مهارتی در سطح فروملی ومحلی مطالعه موردی استان تهران
چکیده فارسی مقاله
حکمرانی د رآموزشها ی مهارتی برای توسعه پایدارمنابع انسانی با مشارکت و ساز و کار تعاملی سه بخش دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی امکان پذیراست .این تحقیق با تأکید بر اهمیت توسعه انسانی، در جست و جوی شناخت الزامات تحقق حکمرانی آموزشهای مهارتی برای رسیدن به اشتغال پایدار منابع انسانی می باشد. پژوهش حاضر با هدف ارا ئه الگوی حکمرانی آموزش های مهارتی در سطح فروملی در استان تهران انجام شده است. در بخش کیفی ، یک فرم مصاحبه نیمه ساختار یافته که براساس کد گذاری باز و کدگذاری محوری تهیه و سپس به روی خبرگان از طریق کد گذاری انتخابی به وسیله مصاحبه ، فن دلفی و بارش فکری اجرا شد.این روند تا اشباع نظری استمرار که در این مرحله ابعاد مولفه و شاخص توسط خبرگان مشخص شد. مجددا الگو بر اساس ابعاد،مولفه وشاخص ها ترسیم وتوسط خبرگان مورداعتبار یابی قرار گرفت. در بعد کمی: فرم مصاحبه اشباع شده را از طریق وزن دهی به شاخص ها ، به پرسشنامه تبدیل و بر روی گروه نمونه ای که تصادفی انتخاب شدند اجرا و در نهایت به مدد آزمون تحلیل عاملی تائیدی یافته های بعد کمی توسط کاربران مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت . اعتبار ابزار سنجش در بخش کیفی،به مدد مصاحبه، فن دلفی ،بارش فکری و اجماع سه سویه بدست آمد. در نهایت با بررسیها ی انجام شده سه بعد:آموزشهای مهارتی و کارآفرینی، حکمرانی، آموزشهای مهارتی کیفی وبازار محور و 27 مولفه و 173شاخص سازنده احصاءگردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الگو، آموزش های مهارتی،حکمرانی ، ،فروملی ومحلی
عنوان انگلیسی
Components and governance characteristics of skill training at the national and local level Case study of Tehran province
چکیده انگلیسی مقاله
Governance in skills training for sustainable human resource development is possible with the participation and interaction mechanism of the three sectors of government, private sector and civil society. Sustainable employment is human resources. The aim of this study was to present a model of governance of skills training at the national level in Tehran province. In the qualitative part, a semi-structured interview form based on open coding and axial coding was prepared and then performed on the experts through selective coding by interview, Delphi technique and brainstorming. This process continues until the theoretical saturation in which The component and index dimension steps were determined by experts. Again, the model was drawn based on dimensions, components and indicators and validated by experts. In the quantitative dimension: the saturated interview form is converted into a questionnaire by weighting the indicators and performed on a randomly selected sample group, and finally analyzed by users using the quantitative factor confirmatory analysis test. Took. The validity of the assessment tool in the qualitative section was obtained through interviews, Delphi technique, brainstorming and three-way consensus. Finally, with the studies conducted, three dimensions: skill and entrepreneurship trainings, governance, quality and market-oriented skill trainings and 27 components and 173 constructive indicators were counted.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
pattern, skills training, governance, national and local
نویسندگان مقاله
عبدالله قاسمی خیرآبادی | abdollah ghasemikherabadi
Islamic Azad University, Central Tehran Branch
دانشگاه آزاداسلامی مرکزی
عباس خورشیدی | abbas khorshidi
Islamic Azad University, Central Tehran Branch
دانشگاه آزاداسلامی مرکزی
لطف الله عباسی سروک | lotfollah abbasisarvak
Islamic Azad University, Central Tehran Branch
دانشگاه آزاداسلامی مرکزی
پرستو خسروی | parastoo khosravi
Islamic Azad University, Central Tehran Branch
دانشگاه آزاداسلامی مرکزی
یلدا دلگشایی | yalda delgoshaei
Islamic Azad University, Central Tehran Branch
دانشگاه آزاداسلامی مرکزی
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-142-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مقاله علمی پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات