این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 4 مهر 1404
مطالعات راهبردی ورزش و جوانان
، جلد ۱۹، شماره ۴۷، صفحات ۲۴۷-۲۶۵
عنوان فارسی
ارائه مدل توسعه برند پوشاک ورزشی ایرانی
چکیده فارسی مقاله
هدف از این تحقیق، ارائه مدلی برای توسعه برند پوشاک ورزشی ایرانی بر اساس نظریه داده بنیاد بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران بازاریابی، تولیدکنندگان پوشاک ورزشی داخلی و اساتید حوزه بازاریابی دانشگاه بودند. بدین منظور پس از مطالعه پیشینه تحقیق، مصاحبههای کیفی نیمه ساختارمند و عمیق با روش نمونهگیری هدفمند نظری انجام شد. مصاحبهها تا رسیدن به مرحله اشباع نظری و شناسایی همه عوامل ادامه یافت (12=n). دادهها با استفاده از نرمافزار انویوو نسخه[1] 10 تحلیل شد. در طی سه مرحله (کدگذاری باز، محوری و گزینشی) 359 کد استخراج شد که با مقایسه و طبقهبندی کدهای مشابه، 221 مفهوم ،60 کد باز و 6 دسته کد محوری به دست آمد. نتایج پژوهش نشان داد تنوع و نوآوری در تولید محصول، برنامهریزی راهبردی، انتخاب بازار هدف، رتبهبندی پوشاک ورزشی و طراحی متناسب با نیاز بازار در توسعه عمودی و بهکارگیری فناوری روز در تولید محصولات نیز در توسعه افقی برند پوشاک ورزشی ایرانی تأثیرگذار است. در این زمینه دولت نیز میتواند با حمایتهای مالی، پرداخت تسهیلات بانکی کمبهره، وضع قوانین حمایتی، اصلاح قوانین مالیاتی و بیمهای و جلوگیری از ورود پوشاک ورزشی قاچاق به کشور به توسعه برند پوشاک ورزشی ایرانی کمک کند. [1] N vivo Coding
کلیدواژههای فارسی مقاله
واژگان کلیدی توسعه برند، پوشاک ورزشی، توسعه افقی و توسعه عمودی،
عنوان انگلیسی
A Model for Developing an Iranian Sport Clothing Brand
چکیده انگلیسی مقاله
The study is to provide a model for the development of the Iranian clothing brand based on the data theory of the foundation. The statistical population was marketing managers, domestic apparel manufacturers and university marketing professors. For this purpose, after studying literature, semi-structured and in-depth qualitative interviews with Theoretical Sampling method were conducted. Interviews continued to reach the theoretical saturation stage and identifying all factors (n=12). The data were analyzed using NViVo 10 software. During the three stages (open, axial and selective coding) , 359 codes were extracted. By comparing and categorizing similar codes, 221 concepts, 60 open codes and 6 axial code categories were obtained. The results showed that variety and innovation in product production, strategic planning, target market selection, sportswear design and design in accordance with market demand for vertical development, and the use of day-to-day technology in the production of products is also influential in the horizontal development of the Iranian clothing brand. In this regard, the government can also help the development of the Iranian clothing brand by providing financial support, paying low interest rates, enforcing supportive laws, amending tax and insurance laws, and preventing the entry of sports clothing into the country.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
واژگان کلیدی توسعه برند, پوشاک ورزشی, توسعه افقی و توسعه عمودی
نویسندگان مقاله
علی قبادی |
دکترای مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران E-mail: Sghobadi82@yahoo.com
ناهید شتاب بوشهری |
دانشیار، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
امین خطیبی |
استادیار، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، اهواز، ایران
نشانی اینترنتی
http://faslname.msy.gov.ir/article_368_1adbf089d52350fd0b14d782adee6925.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات