این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 13 آذر 1404
Journal of English Language Teaching and Learning
، جلد ۱۲، شماره ۲۶، صفحات ۸۵-۱۲۳
عنوان فارسی
مروری سیستماتیک بر کنش گفتاری تمجید در میان فارسی زبانان ایرانی: با تمرکز بر مطالعات گذشته، حال و پیشنهاداتی برای آینده
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Systematic Review of Compliments among Iranian Persian Speakers: Past, Present, and Future Directions
چکیده انگلیسی مقاله
Compliments (Cs) and compliment responses have been a prevailing topic of study in pragmatics due to their pivotal role in effective intercultural and transcultural interactions. This paper provides a comprehensive survey of research on compliments in the Persian language conducted over almost about the past four decades. It summarizes key findings of compliments in the Persian language used by Iranian speakers of Persian, discusses the significance of these findings, and speculates the future directions of research on complimenting studies on Persian language. An extensive bibliographical search on studies on this particular area yielded a database of nine studies on Persian Cs for this systematic review. After a brief exploration of the background of compliment studies done by prominent scholars in other languages, we provide a working definition of compliments. We then examine studies to date of complimenting behavior in Persian, highlighting similarities and differences, and any emerging trends. We provide a synthesis of the research conducted in this area, the theoretical frameworks, and the methodologies used in different studies, including data collection and data analysis. Based on the review of previous studies, we speculate on some possible directions for future research in this area.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
compliment, Complimenting Behavior, Iranian Persian Speakers, systematic review
نویسندگان مقاله
Ali Derakhshan |
Department of English Language and Literature, Golestan University, Gorgan, Iran
Zohreh R. Eslami |
Educational Psychology Department, College of Education and Human Resource Development, Texas A & M University, Texas, U.S.A
Azizeh Chalak |
English Department, Islamic Azad University, Isfahan Branch, Isfahan, Iran
نشانی اینترنتی
https://elt.tabrizu.ac.ir/article_11468_9a5fe77917c6a76580a370c7f1afde36.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات