این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Agricultural Science and Technology، جلد ۲۴، شماره ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تحلیلی تجربی از مفهوم فرصت-محور کارآفرینی روستایی
چکیده فارسی مقاله پژوهش‌های تجربی روی مفهوم کارآفرینی روستایی در مطالعات نادیده گرفته شده‌اند. این مطالعه به دنبال آن بود تا این مفهوم را از طریق بررسی کسب و کارهای مربوط به نواحی روستایی و تفکیک آنها در سه گروه "کارآفرینی روستایی"، "کارآفرینی در نواحی روستایی" و "کسب و کار روستایی" تحلیل کند. دو پرسشنامه برای این پژوهش پیمایشی طراحی شدند: یک پرسشنامه کلی، که به وسیله صاحبان کسب و کارها تکمیل شد و یک پرسشنامه اختصاصی، که تکمیل آن به عهده گروه پژوهش بود. 496 کسب و کار مربوط به نواحی روستایی تحت حمایت صندوق کارآفرینی امید در استان فارس در سه گروه تقسیم‌بندی شدند. نتایج تحلیل واریانس یک‌راهه نشان داد که گروه‌های "کارآفرینی روستایی" و "کارآفرینی در نواحی روستایی" به لحاظ آماری، کارآفرینانه‌تر از گروه "کسب و کار" هستند. ارزش‌های خلق‌شده به وسیله گروه‌های مختلف کسب و کارها مورد تحلیل قرار گرفت و نتایج بیانگر آن بود که "کارآفرینی روستایی" تنها گروهی است که سودآوری آن در گرو خلق ارزش برای نواحی روستایی می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی An Empirical Analysis of the Opportunity-Based Concept of Rural Entrepreneurship
چکیده انگلیسی مقاله Empirical studies on the concept of rural entrepreneurship are neglected in the literature. This study aimed to analyze this concept empirically through investigation of the businesses related to rural areas and distinguish them into three groups including "rural entrepreneurship", "entrepreneurship in rural areas" and "rural business". Two questionnaires were designed for this survey research: one general, filled by owners of businesses, and the second was specific, filled by the research group. A total of 496 Iranian businesses related to rural areas supported by Omid Entrepreneurship Fund in Fars Province were categorized into three groups of businesses. The results of ANOVA indicated that "rural entrepreneurship" and "entrepreneurship in rural areas" were statistically more entrepreneurial than "rural business". The values created by different groups of businesses were analyzed and the results showed that "rural entrepreneurship" was the only group whose profitability was dependent on value creation for rural areas.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Entrepreneurial personality, Rural business, Rural entrepreneurial opportunity, Value creation.

نویسندگان مقاله | E. Masoomi
Department of Agricultural Extension and Education, School of Agriculture, Shiraz University, Shiraz, Islamic Republic of Iran.


| K. Rezaei-Moghaddam
Department of Agricultural Extension and Education, School of Agriculture, Shiraz University, Shiraz, Islamic Republic of Iran.



نشانی اینترنتی http://jast.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-60681-2&slc_lang=en&sid=23
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات