این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه ادیان، جلد ۸، شماره ۲ (۱۶ پاییز و زمستان ۱۳۹۳)، صفحات ۵۳-۷۵

عنوان فارسی پولس و شریعت
چکیده فارسی مقاله  با آنکه دیدگاه پولس در باره شریعت هستۀ اصلی الهیات او را تشکیل نمی‌دهد، اما این موضوع یکی از بحث برانگیزترین و در عین حال پردامنه‌ترین مباحث الهیاتی است. بسیاری از الهی‌دانان و متکلمان بر این عقیده‌اند که او منکر شریعت، و به‌ویژه شریعت موسوی بود و به تعبیری او شریعت را عامل رهایی نمی‌شناخت. برخی دیگر نیز او را تحریف کنندۀ تعالیم مسیح می‌دانند. اما به واقع آرای او در بارۀ شریعت برخاسته از نوع مسیح شناسی اوست و بدون توجه به این نکته، درک دیدگاه او در زمینه شریعت، درکی ابتر و ناقص خواهد بود. نکتۀ دیگری که باید در نظر داشت آن است که چنانکه آندر هیل معتقد است، پولس را باید بیشتر یک عارف دانست تا یک متکلم و الهی‌دان عقل‌گرا. از این رو، او به موضوع شریعت از منظر یک عارف می‌نگریست و نه از منظر یک متکلم. هم‌چنین باید این نکته را در نظر داشت که او با باز تعریف مفاهیم دین یهود، به‌ویژه شریعت آن، در پی برقراری پیوند میان یهودیان و غیر یهودیان بود. در این مقاله تلاش شده است تا نشان داده شود که نفی شریعت توسط پولس امری نسبی است و نه مطلق، و این‌که میزان توجه افراد به شریعت با توجه به موقعیت قومی، دینی و ایمانی آنان تغییر می‌کند. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پولس، شریعت، مسیح شناسی، نفی شریعت، الهیات مسیحی،

عنوان انگلیسی Paul and the Law
چکیده انگلیسی مقاله Despite the fact that Paul’s view on law does not constitute the core of his theology, the subject is nonetheless one of the most controversial and frequent issues of his theology. Many theologians hold that he denied the law, and in particular the mosaic law, and in other words, he didn’t regard it as an important factor in attaining salvation. Others consider Paul as distorting Jesus’ teachings. However, it should be considered that his views on law are indeed a natural result of his Christology and without having this point in mind, our understanding of his views is faulty and incomplete. From another point of view, as Underhill puts it, Paul is to be considered a mystic rather than a rationalistic theologian, and so he considered the concept of law from the point of view of a mystic, not a theologian. On the other hand, by redefining the Jewish religious concepts, and especially its law, he was trying to bring closer the Jews to gentiles. This paper is going to make the point that the negation of the law by Paul was relative not absolute, and in his view the degree of people’s observance of the law depends on ethnic, religious and personal factors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بابک خاصه خان | khasseh khan
دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه شهید مدنی، رشته ادیان و عرفان، تبریز، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید مدنی (Azarbaijan shahid madani university)

حبیب بشیرپور |
دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، رشته ادیان و عرفان، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)


نشانی اینترنتی http://jrs.srbiau.ac.ir/article_8074_1414.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1460/article-1460-248993.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات