این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 12 آذر 1404
تحقیقات نظام سلامت
، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
آگاهی، نگرش و عملکرد استادان در خصوص مهارتهای ارتباطی مؤثر در آموزش
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: ارتباطات یک بخش مهم از فرآیند آموزشی را تشکیل می&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__دهد که هدف آن انتقال یا تبادل ایده&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها و افکار می&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__باشد و تأمین آن منوط به وجود مهارت&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های ارتباطی در بین اساتید دانشگاه می&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__باشد. هدف از این مطالعه بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد اساتید دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص مهارت&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های ارتباطی مؤثر در آموزش می&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__باشد. __AWT_NOKT_COMMA__ روش&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ &ndash__AWT_NOKT_COMMA__&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ تحلیلی است که اطلاعات آن از طریق پرسشنامه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های روا و پایای دانش (8 سوال وحداکثر 8 امتیاز)، نگرش (31 سوال وحداکثر 155 امتیاز) و چک&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__لیست مشاهده&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ای عملکرد مهارت&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های ارتباطی(20 سوال وحداکثر 20 امتیاز) از کلیه اساتید شاغل به تدریس در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درنیمسال دوم تحصیلی 85-84 جمع&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__آوری گردید. تجزیه و&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__تحلیل داده&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها با استفاده از نرم&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__افزار SPSS و با محاسبه شاخص&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های مرکزی انجام گردید. یافته&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها: میانگین نمره آگاهی افراد مورد مطالعه در خصوص مهارت&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های ارتباطی 1/4 از 8 امتیاز، میانگین نمره نگرش آنان در این زمینه 4/114 از 155 امتیاز و میانگین نمره عملکرد این افراد 3/16 از 20 امتیاز بود. نتیجه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گیری: هر چند اطلاعات افراد شرکت&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__کننده در این پژوهش در زمینه مهارت&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های ارتباطی کافی به نظر نمی&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__رسد، اما این افراد در مورد مهارت&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های ارتباطی، نگرش مثبت و عملکرد نسبتاً قابل قبولی دارند. واژه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های کلیدی: آگاهی، نگرش، عملکرد، عضو هیئت علمی، مهارت&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های ارتباطی.  __AWT_NOKT_COMMA__
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Knowledge, Attitude and Performance of the Academic Members towards Effective Communication Skills in Education
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Communication is the most important parts of the educational process, which aims to transfer or exchange of ideas.It would be provided appropriately if the academic members had the communication skills .considering the important role of academic members in educational process, in this study the knowledge, attitude and performance of Isfahan Health School academic members towards effective communication skills was investigated. Methods: In this descriptive &ndash__AWT_NOKT_COMMA__ analytic study, all academic members of the School of Public Health in Isfahan University of Medical Scienceswere studied during the second academic semester of 2006-7.Data collected by a valid and reliable three-part questionnaire including__AWT_NOKT_COMMA__ knowledge (8 questions and maximum 8 scores), attitude (31 questions and maximum 155 scores) and observational communication skills checklist (20 questions and maximum 20 scores).n which the information was collected from Isfahan Health School academic members using knowledge (8 questions and maximum 8 scores) and attitude (31 questions and maximum 155 scores) reliable and valid questionnaires plus an. Obtained data were analyzed by calculating central indices applying SPSS software Finding: Mean score of academic members&apos__AWT_NOKT_COMMA__ knowledge, attitude and performance in communication skills was 4.1out of 8, 114.4 out of 155 and 16.3 out of 20,respectively. Conclusion: Although the knowledge of the participants on communication skills was not enough but they seems to have a positive attitude and relatively acceptable performance in communication skills.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
غلامرضا شریفیراد | غلامرضا شريفيراد
دانشيار، گروه آموزش بهداشت، دانشكده بهداشت، دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، اصفهان، ايران.
دانشیار، گروه آموزش بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.
محسن رضائیان | محسن رضائيان
دانشيار، گروه پزشکي اجتماعي، دانشكده پزشکي، دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان، رفسنجان، ايران.
دانشیار، گروه پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایران.
اکرم جزینی | اکرم جزيني
دانشجو، گروه آموزش بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، اصفهان، ايران.
دانشجو، گروه آموزش بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.
زینت السادات اعتمادی | زينت السادات اعتمادي
دانشجو، گروه آموزش بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، اصفهان، ايران.
دانشجو، گروه آموزش بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.
نشانی اینترنتی
http://hsr.mui.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-39-37&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات