|
تحقیقات نظام سلامت، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر روش تدریس کارگاهی برآگاهی دانشجویان در ارتباط با بیماری آنفلوآنزای (H۱N۱)A |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیدهمقدمه: با نظر به آنچه در ارتباط با اهمیت موضوع بیماری آنفلوآنزای (H1N1) A مطرح است و نیز اهمیت موضوع انتخاب روش آموزشی، مقاله حاضر تأثیر روش تدریس کارگاهی را در ارتباط با موضوع بیماری نوپدید همه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گیری دهنده آنفلوآنزای نوع A مورد بررسی قرار داد.روش&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها: این مطالعه نیمه تجربی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 89-1388 انجام شد. 67 نفر از دانشجویان دانشکده بهداشت در مقطع کارشناسی با استفاده از روش نمونه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب شدند. ابزار جمع&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__آوری داده&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها پرسش&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__نامه خودایفای کشوری مقابله با همه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گیری آنفلوآنزا بود. برای تحلیل نتایج از نرم&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__افزار SPSS و روش&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های آماری توصیفی و آزمون&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های آماری استفاده گردید.نتایج: روش تدریس کارگاهی تأثیر معنی&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__داری بر افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به بیماری آنفلوآنزای نوع A داشت (05/0 > P). دانشجویان دختر و پسر از نظر میزان آگاهی پس از آموزش به روش کارگاهی، اختلاف معنی&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__دار داشتند (05/0 > P).نتیجه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گیری: روش تدریس کارگاهی بر اساس آنچه در این مطالعه به اجرا در آمد، می&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__تواند منجر به افرایش کافی در آگاهی دانشجویان در ارتباط با بیماری&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های عفونی مسری و همه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گیر شود.واژه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های کلیدی: آنفلوآنزای نوع A، روش تدریس کارگاهی، آگاهی، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The Effect of Educational Workshop Method on H1N1 Influenza-Related Knowledge of Students of Isfahan University of Medical Sciences, Iran |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Abstract:  __AWT_NOKT_COMMA__ Introduction: Due to the importance of influenza type A (H1N1) as an epidemic disease as well as the type of educational method applied, this study investigated the effects of educational workshop method on students&apos__AWT_NOKT_COMMA__ influenza type A (H1N1)-related knowledge.  __AWT_NOKT_COMMA__ Methods: In this quasi-experimental study 67 undergraduate students in School of Health, Isfahan University of Medical Sciences, were selected through random sampling method. The national self-administered questionnaire about influenza pandemic was used for data collection. For analyzing data, SPSS version 17 was used to perform descriptive and inferential statistical tests.  __AWT_NOKT_COMMA__ Results: The effect of educational workshop on knowledge of students about influenza type A was significant (P <__AWT_NOKT_COMMA__ 0.05). The level of knowledge after educational workshop method was significantly different among female and male students (P <__AWT_NOKT_COMMA__ 0.05).  __AWT_NOKT_COMMA__ Conclusion: Educational workshop method can sufficiently increase students&apos__AWT_NOKT_COMMA__ knowledge about influenza type A (H1N1).  __AWT_NOKT_COMMA__ |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مهری رجالی | مهري رجالي مربي، گروه آمار واپيدميولوژي، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان مربی، گروه آمار واپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان
مریم هادیپور | مريم هاديپور دانشجو کارشناسي ارشد ، کميته تحقيقات دانشجويي، گروه آمار و اپيدميولوژي، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان دانشجو کارشناسی ارشد ، کمیته تحقیقات دانشجویی، گروه آمار و اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان
حسین مولوی وردنجانی | حسين مولوي وردنجاني دانشجوي دکتري اپيدميولوژي، گروه آمار و اپيدميولوژي، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي کرمان، کرمان دانشجوی دکتری اپیدمیولوژی، گروه آمار و اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان
|
|
نشانی اینترنتی |
http://hsr.mui.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-39-142&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|