|
تحقیقات نظام سلامت، جلد ۷، شماره ۶، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان مامایی |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه: اضطراب یکی از احساسات عاطفی انسان است. اما هنگامی که این احساس شدت می&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__یابد، ممکن است به نتایج نامطلوبی منجر گردد. یکی از بیشترین وقایع تهدید کننده که امروزه موجب اضطراب در دانشجویان می&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گردد، امتحانات است. این مطالعه به بررسی ارتباط اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانشجویان مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__آباد پرداخته است. روش&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها: مطالعه حاضر یک مطالعه مقطعی به صورت توصیفی- تحلیلی بود که بر روی 114 نفر از دانشجویان مامایی مشغول به تحصیل در سال 1390 انجام شد. ابزار گردآوری داده&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها شامل دو پرسش&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__نامه زمینه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ای 14 سؤالی و تست اضطراب امتحان ساراسون 37 سؤالی بود. پرسش&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__نامه طی مدت یک هفته، در اواخر اردیبهشت ماه در بین شرکت کنندگان توزیع شد. تجزیه و تحلیل داده&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها با استفاده از آزمون t زوج و t مستقل، آزمون Chi-square، ضریب همبستگی Pearson و Spearman و آنالیز واریانس در سطح معنی&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__دار 05/0 توسط نرم&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__افزار 16SPSS انجام شد. یافته&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها: در این پژوهش، میانگین نمره اضطراب امتحان دانشجویان 08/17 بود. اضطراب امتحان در 33 نفر از دانشجویان (9/28 درصد) در حد کم، در 51 نفر (7/44 درصد) در حد متوسط و در 30 نفر (3/26 درصد) شدید بود. بین اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانشجویان مامایی ارتباط معنی&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__دار آماری (044/0 = P، 189/0- = r) وجود داشت. نتیجه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گیری: با توجه به زیاد بودن اضطراب امتحان در دانشجویان مامایی و ارتباط معکوس و معنی&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__دار آن با عملکرد تحصیلی، کمک به یادگیری دانشجویان برای مدیریت مؤثر اضطراب، یک وظیفه چالش&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__انگیز است که نیاز به تلاش گروهی دارد. واژه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های کلیدی: اضطراب امتحان، عملکرد تحصیلی، دانشجویان مامایی.  __AWT_NOKT_COMMA__ |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background: Anxiety is a basic human emotion. However, when taken to extremes it may produce unwarranted results. One of the most threatening events that cause anxiety in students today is testing. This study investigated the relationship between test anxiety and academic performance of Midwifery students in Islamic Azad University, Najaf Abad branch.Methods: In this descriptive-sectional study, 114 midwifery students of Najaf Abad branch were selected in 2011. Data were collected via a two component questionnaire including demographic data and Sarason test anxiety questionnaire that were completed self directed in June. The data were analyzed by SPSS (16.0) software, using Pierson and spearman correlation coefficient and analysis of variance with significance level of 0.05.Findings: In this study, students&apos__AWT_NOKT_COMMA__ test anxiety score was 17.08. __AWT_NOKT_COMMA__33 (28.9%) of students had low test anxiety level, 51 (44.7%) moderate and 30 (26.3%) had severe anxiety. __AWT_NOKT_COMMA__There was a statistically significant correlation (p = 0.044, r = 0.189), between test anxiety and academic performance of midwifery students.Conclusion: Given the considerable high level of test anxiety in midwifery students and its significant reverse correlation with academic performance, helping students learn to effectively manage anxiety is a challenge that requires a team effort. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Test Anxiety, Academic Performance, Midwifery Students |
|
نویسندگان مقاله |
فریدخت یزدانی | فريدخت يزداني Lecture, Department of Nursing and Midwifery, Najafabad Branch, Islamic Azad University of , Isfahan, Iran.
بهرام سلیمانی | بهرام سليماني Assistant Professor,Department of Family Health , Najafabad Branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran
|
|
نشانی اینترنتی |
http://hsr.mui.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-39-195&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|