تحقیقات نظام سلامت، جلد ۷، شماره ۶، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی سبک‌های یادگیری دانشجویان بهداشت محیط و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
چکیده فارسی مقاله مقدمه: «__AWT_NOKT_COMMA__سبک یادگیری»__AWT_NOKT_COMMA__ روشی است که یادگیرنده در یادگیری به روش&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های دیگر ترجیح می&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__دهد. این پژوهش با هدف شناخت سبک&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های یادگیری دانشجویان رشته بهداشت محیط ترم 2 و 4 و نیزدانشجویان رشته تغذیه ترم&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های 1، 2، 3&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ و 4 دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. روش&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها: در این مطالعه مقطعی- تحلیلی دانشجویان بهداشت محیط ترم 2 و 4 و دانشجویان تغذیه ترم 1، 2، 3 و 4 دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با استفاده از سرشماری انتخاب شدند. پرسش&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__نامه سیاهه سبک&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های یادگیری (LSI) تهیه شده توسط دیوید کلب برای تعیین سبک&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های یادگیری در اختیار دانشجویان قرار داده شد. تجزیه و تحلیل داده&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها با استفاده از شاخص&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های آماری توصیفی با استفاده از نرم&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__افزار SPSS صورت گرفت. یافته&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__: تعداد کل دانشجویان این دو رشته 170 نفر بود. افرادی که در مطالعه شرکت کردند 134 نفر بودند که سه نفر از آن&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها به خاطر اینکه جزء گروه مورد مطالعه نبودند، از مطالعه حذف شدند. از 131 نفر باقی&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__مانده، 76 نفر در رشته تغذیه و 55 نفر در رشته بهداشت محیط مشغول تحصیل بودند. 29 نفر از جامعه پژوهش مرد و 102 نفر زن بودند. سبک غالب یادگیری در مردان جذب کننده و در زنان هم&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گرا بود. فراوانی سبک&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های یادگیری واگرا، تطابق یابنده، هم&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گرا و جذب کننده در رشته تغذیه به ترتیب 18 (7/23 درصد)، 18 (7/23 درصد)، 18 (7/23 درصد) و 22 (9/28 درصد) و فراوانی سبک&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های یادگیری واگرا، انطباق یابنده، هم&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گرا وجذب کننده در رشته بهداشت محیط به ترتیب 16 (1/29 درصد)، 17 (9/30 درصد)، 13 (6/23 درصد) و 9 (4/16 درصد) بود. نتیجه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گیری: دانشجویان رشته&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های بهداشت محیط و تغذیه، سبک&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های غالب یادگیری مختلفی دارند. واژه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های کلیدی: سبک یادگیری، کلب، دانشجو  __AWT_NOKT_COMMA__
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله Background: The term learning style refers to the method one uses to obtain and use information to learn. The purpose of our study was to define the predominant learning styles of environmental health students (in the second and fourth semesters) and nutrition students (in the first-fourth semesters).  __AWT_NOKT_COMMA__Methods: In this cross-sectional, analytical study, census sampling was used to select participants. The study population included environmental health students in the second and fourth semesters and nutrition students in the first-fourth semesters in Isfahan University of Medical Sciences, Isfahan, Iran. Learning styles of the students were assessed by Kolb&apos__AWT_NOKT_COMMA__s learning style inventory. We used descriptive statistics, chi-square test, and analysis of variance (ANOVA) to analyze the data in SPSS. __AWT_NOKT_COMMA__ Findings: A total of 131 (29 male and 102 female) students completed the learning style inventory. Converging and assimilating learning styles were more common in female and male students, respectively. The frequency of diverging, accommodating, converging, and assimilating learning styles among the students of nutrition (n = 76) were 23.7%, 23.7%, 23.7%, and 28.9%, respectively. The predominant learning styles among environmental health students were accommodating (30.9%), diverging (29.1%), converging (23.6%), and assimilating (16.4%) styles . Conclusion: Learning styles of students vary between different fields and places.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Learning Style, Kolb, Studen

نویسندگان مقاله حبیب‌اله رضایی | حبيب‌اله رضايي
MSc Student, Student Research Committee, Department of Medical Education, School of Medical Education and Development Management, Isfahan University of Medical Sciences, Isfahan, Iran


فرید حسامی | فريد حسامي
MSc Student, Student Research Committee, Department of Environmental Health, School of Health, Isfahan University of Medical Sciences, Isfahan, Iran.


غلامرضا شریفی‌راد | غلامرضا شريفي‌راد
Professor, Department of Health Education and Health Promotion, Department of Health, Isfahan University of Medical Sciences, Isfahan, Iran



نشانی اینترنتی http://hsr.mui.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-39-198&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات