این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات نظام سلامت، جلد ۹، شماره ۱۴، صفحات ۲۰۱۱-۱۸

عنوان فارسی نیازسنجی آموزشی کارکنان تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی دزفول در زمینه دوره های آموزش ضمن خدمت
چکیده فارسی مقاله مقدمه: دوره&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های آموزشی ضمن خدمت، کارکنان سازمان را در حل مشکلات، اخذ تصمیمات و تجزیه و تحلیل شغلی تواناتر ساخته است. برنامه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های آموزشی کارکنان باید بر اساس نیازسنجی آموزشی انجام شود. لذا مطالعه حاضر با هدف تعیین نیازسنجی آموزشی کارکنان دانشکده علوم پزشکی دزفول در دوره&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های آموزش ضمن خدمت در سال 1391 انجام شد. روش&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها: مطالعه حاضر به صورت توصیفی، تحلیلی بر روی 1800 نفر از کارکنان دانشکده علوم پزشکی دزفول انجام شد. نمونه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گیری به صورت غیر تصادفی و مبتنی بر هدف بود. ابزار گرد&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__آوری داده&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر اطلاعات جمعیت&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__شناختی و سؤالات تخصصی در حیطه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های مهارتی و مشکلات اجرایی بود. جهت تعیین اعتبار و پایایی پرسشنامه به ترتیب از اعتبار محتوی و آزمون مجدد استفاده شد. اطلاعات به وسیله نرم&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__افزار SPSS ویرایش 15 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها: یافته&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ها نشان داد که بالاترین نیاز آموزشی در بین کلیه حیطه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های آموزشی، مربوط به مهارت&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های فنی و عملیاتی (01/1&__AWT_NOKT_COMMA__plusmn__AWT_NOKT_COMMA__18/4) و کمترین آن مربوط به مهارت های نظری و ادراکی (89/0&__AWT_NOKT_COMMA__plusmn__AWT_NOKT_COMMA__87/3) بود. بیشترین نیاز آموزشی در حیطه مهارت&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های فنی، به رسته بهداشتی درمانی، در مهارت&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های نظری، به رسته اداری مالی و در مهارت&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های ارتباطی ، به رسته بهداشتی درمانی اختصاص داشت. نتیجه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__گیری: مهارت&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های فنی و عملیاتی و نیازهای روزانه کارکنان، مهم&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__ترین نیازهای کارکنان محسوب می&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__شود و لازم است در تنظیم برنامه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های سالیانه مد نظر قرار داده شود. واژه&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های کلیدی : نیازسنجی آموزشی، آموزش ضمن خدمت، مهارت&zwnj__AWT_NOKT_COMMA__های آموزشی
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Educational need assessments of employees affiliated to Dezful University of Medical Sciences regarding in-service educational courses
چکیده انگلیسی مقاله Background: In-service educational courses have made the organization employees more capable of solving problems, making decisions and analyzing the job. Educational programs should be based on educational needs. So aim of present research was to determinate Educational need assessments of employees affiliated to Dezful University of Medical Sciences regarding in-service educational courses in 2012. Methods: This descriptive-analytic study was carried out on 1800 participants affiliated to Dezful University of Medical Sciences. There was a Non-random and purposeful sampling.&__AWT_NOKT_COMMA__nbsp__AWT_NOKT_COMMA__ Data collection instrument was consisted of demographic information, special questions about the three studied domains of skills and Administrative problems of the employees&__AWT_NOKT_COMMA__rsquo__AWT_NOKT_COMMA__ duties. Content validity and test-re-test was performed to assess validity and reliability of the questionnaire. The data were analyzed by SPSS15. &__AWT_NOKT_COMMA__nbsp__AWT_NOKT_COMMA__Findings: The results showed that the highest educational need was technical and operational skills with mean score of 4.18&__AWT_NOKT_COMMA__plusmn__AWT_NOKT_COMMA__ 1.01 and the lowest educational need was theoretical and conceptual skills with mean score of 3.78&__AWT_NOKT_COMMA__plusmn__AWT_NOKT_COMMA__ 0.89. The most educational need in technical and operational skills domain was related to employees in categories of treatment- health, in theoretical and conceptual skills domain was related to employees in categories of financial- administrative and in communication and human skills domain was related to employees in categories of treatment-health. &__AWT_NOKT_COMMA__nbsp__AWT_NOKT_COMMA__Conclusion: Technical and operational skills and daily needs of employees are the most important educational needs and educational planners need to consider these in their annual plan. Key Words: Educational need assessments, in-service educational courses, educational skills
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مریم مظاهری | مريم مظاهري
دانشجوي دکتري تخصصي آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، گروه بهداشت عمومي، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، تهران، کارمند دانشگاه علوم پزشکي دزفول، دزفول، ايران
دانشجوی دکتری تخصصی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، گروه بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، کارمند دانشگاه علوم پزشکی دزفول، دزفول، ایران

نصرت بهرامی | نصرت بهرامي
کارشناس ارشد مامايي، عضو هيات علمي دانشکده پرستاري و مامايي، دانشگاه علوم پزشکي دزفول، دزفول، ايران
کارشناس ارشد مامایی، عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی دزفول، دزفول، ایران

الهه توسلی | الهه توسلي
ددانشجوي دکتري تخصصي آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، گروه بهداشت عمومي، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، تهران، ايران
ددانشجوی دکتری تخصصی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، گروه بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران

مهناز خلفه نیلساز | مهناز خلفه نيلساز
دانشجوي دکتري تخصصي آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، گروه بهداشت عمومي، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، تهران، ايران
دانشجوی دکتری تخصصی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، گروه بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران

علیرضا خسروپناه | عليرضا خسروپناه
پزشک عمومي، ستاد مرکزي، معاونت پشتيباني، دانشگاه علوم پزشکي دزفول، دزفول، ايران
پزشک عمومی، ستاد مرکزی، معاونت پشتیبانی، دانشگاه علوم پزشکی دزفول، دزفول، ایران

علی معظمی گودرزی | علي معظمي گودرزي
دانشجوي دکتري تخصصي آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، گروه بهداشت عمومي، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، تهران، ايران
دانشجوی دکتری تخصصی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، گروه بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://hsr.mui.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-39-479&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات