|
مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۲۹، شماره ۵، صفحات ۳۶۹۳-۳۶۹۷
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر کرونا ویروس ۲۰۱۹ بر دانش آموزان با نیازهای ویژه |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه: تعطیلی اضطراری مدارس اغلب به عنوان مداخلات بهداشت عمومی در هنگام شیوع بیماریهای عفونی برای به حداقل رساندن شیوع عفونت استفاده میشود. با اینحال، آموزش بیش از 80 درصد کودکان در سطح جهان تحت تأثیر کرونا ویروس قرار گرفته است. برای کودکان با نیازهای ویژه که خدمات آموزش ویژه دریافت میکنند، دسترسی به آموزش حضوری و سایر منابع در مدرسه از اهمیت ویژهای برخوردار است. این خدمات نه تنها بر پیشرفت تحصیلی بلکه بر سلامت و رفاه اجتماعی، عاطفی، روانی و جسمی متمرکز هستند. آکادمی پزشکی اطفال آمریکا از آموزش حضوری دانشآموزان در مدرسه حمایت میکند. دانشآموزان با نیازهای ویژه، به هفت گروه آموزشی آسیب شنوایی، آسیب بینایی، کمتوانی جسمی-حرکتی، کمتوانیهای ذهنی، اختلالهای هیجانی-رفتاری، اختلال طیف اوتیسم، اختلال یادگیری خاص و ناتوانیهای شدید و چندگانه تقسیم میشوند. هر یک از این گروهها باید از شیوه تدریس و یادگیری متفاوتی نسبت به گروههای دیگر و هم نسبت به دانشآموزان عادی برخوردار شوند. برای برنامهریزی مناسب و اسکان کودکان با نیازهای ویژه، باید ایمنی را در اولویت قرار دهیم. برای اینکه این دانشآموزان بتوانند از خدمات توانبخشی استفاده کنند باید با رعایت پروتکلهای بهداشتی شرایط آموزش حضوری برای آنها فراهم شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
کرونا ویروس، دانش آموزان، آموزش ویژه |
|
عنوان انگلیسی |
Impact of Coronavirus 2019 on Students with Special Needs |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Introduction: Emergency school closures are often used as public health interventions during infectious disease outbreaks to minimize the spread of infection. However, Over 80% of children in the world have had their education impacted by coronavirus. For children with special needs who receive special education services, access to face-to-face education and other resources at school is of particular importance. These services focus not only on academic achievement, but also on social, emotional, psychological and physical health and well-being. The American Academy of Pediatrics advocates for students to attend school in person. Students with special needs are divided into seven educational groups: hearing impairment, visual impairment, physical-motor disorders, intellectual disabilities, behavioral-emotional disorders, autism spectrum disorder, specific learning disorder, and severe and multiple disabilities. Each of these groups should have a different way of teaching and learning than other groups and normal students. For proper planning and accommodation of children with special needs, we must prioritize safety. In order for these students to be able to use rehabilitation services, face-to-face education conditions must be provided for them in accordance with health protocols. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Coronavirus, Students, Education, Special. |
|
نویسندگان مقاله |
ابراهیم رهبر کرباسدهی | Ebrahim Rahbar Karbasdehi M.A of Psychology and Education of Exceptional Children, Faculty of Literature and Humanities, University of Guilan, Rasht, Iran. کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jssu.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-4670-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
روانشناسی |
نوع مقاله منتشر شده |
نامه به سردبیر |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|