این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 16 آذر 1404
مطالعات راهبردی ورزش و جوانان
، جلد ۱۳، شماره ۲۳، صفحات ۷-۳۰
عنوان فارسی
بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر دینداری جوانان
چکیده فارسی مقاله
موضوع این پژوهش، بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر دینداری جوانان می باشد که دانشجویان به عنوان جامعه آماری مورد بررسی قرار گرفته اند. داده های نهایی با استفاده از روش پیمایش و تکنیک پرسشنامه، از میان 331 نفر از دانشجویان "دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه آزاد تهران واحد شمال" گرد آوری شد. پس از سنجش میزان دینداری دانشجویان بر پایه مدل گلاک و استارک، عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر دینداری دانشجویان بررسی گردید. بعد از آن، آماره های توصیفی متغیرها مورد مطالعه قرار گرفت و برای آزمون فرضیات از ضرایب همبستگی پیرسون، رگرسیون ساده و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. در نهایت، برای به دست آوردن مدل نهایی، تحلیل مسیر به روش اکتشافی انجام گرفت. نتایجی که از آزمون فرضیات به دست آمد، نشان داد که متغیرهای مستقل مصرف گرایی، پایگاه اجتماعی خانواده، استفاده از وسایل ارتباط جمعی و گرایش به مدرنیته با دینداری رابطه معنادار و معکوس دارند و متغیرهای مستقل مذهبی بودن والدین و دوستان دارای رابطه معنادار و مستقیم با دینداری هستند- میزان r2 در این تحقیق 0.58 درصد بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Impact of Social and Cultural Factors on youth faith (case study: students in faculty of management and social sciences, Islamic azad university-north Tehran branch)
چکیده انگلیسی مقاله
This research was to study the impact of social and cultural factors on youth faith.There fore, 331 students in faculty of management and social sciences, (Islamic azad university-north Tehran branch) were studied. Using Survey method and technique of Questionnaire, final data were collected. It was supposed to do research only on » Rate of students faith « based on Clak and Stark model at first, but at last, it was decided to study the impact of social and cultural factors on youth faith. After assessing the rate of students faith, the variable descriptive statistics were explored. To examine the assumptions, Pearson correlation factor and regression and multiple linear regression were utilized. Finally, research model route analysis was presented. The results show that the youth faith has meaningful and opposite relation in independent variables of consumerism, family social base, mass media especially satellite reciever modernity. In addition, independent variables of friends and parents have the meaningful and directly relation too.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Youth, Faith, Consumerism, Modernity, Media and Family
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://faslname.msy.gov.ir/article_76_e15264a9073c8a44f3c6e6bb34a76e12.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1158/article-1158-2468783.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات