این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 14 آبان 1404
پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید
، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۹۹-۱۱۳
عنوان فارسی
تعیین سود بهینه فروشنده برای محصولات جایگزین و مکمل به کمک قیمت گذاری و در نظر گرفتن سیاست فروش بسته ای و تخفیف
چکیده فارسی مقاله
در سالهای اخیر مفهوم ارزشمند سیاست قیمتگذاری در زنجیره تأمین شامل جایگزینی و مکمل بودن کالاها مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است. در این مقاله، به تأثیر کالاهای مکمل و کالاهای جایگزین بر سود فروشنده پرداخته میشود. به علاوه برای اولین بار فروش محصولات مکمل و جایگزین بهصورت همزمان توسط یک فروشنده مدل میگردد. از آنجا که این گروه از محصولات از نظر قیمتگذاری بر یکدیگر تأثیر مستقیم دارند، لذا سیاست قیمتگذاری و فروش بستهای محصولات با تخفیف و بدون تخفیف از ابزارهای است که فروشنده برای بیشینهسازی سود استفاده میکند. با توجه به موارد فوق در این مطالعه به بررسی مسأله در سه حالت خردهفروشی، فروش بستهای در حالتهای بدون تخفیف و با تخفیف پرداخته میشود و در هر مورد مقدار سود فروشنده در سناریوهای فوق ارزیابی میشود. چندین قضیه و الگوریتم برای حل مدلها ارائه شد. ارائه جوابهای بهینه در حالت مختلف برای مسأله از نقاط قوت این تحقیق بهشمار میرود. در پایان از یک مثال عددی برای نمایش تأثیر مدلها استفاده شد. مثال عددی نشان میدهد که حالت فروش بستهای با تخفیف سود بیشتری عاید فروشنده میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Determine the Optimal Vendor Profit for Complementary and Substitutable Products by Pricing, Discount and Bundle Pricing Policy
چکیده انگلیسی مقاله
In recent years, the important concept of pricing policy including the complementary and replacement of goods in the supply chain has been considered by many authors. In this paper, the effectiveness of complementary and substitute products on seller benefits are investigated. Moreover, Complementary and substitute the product sales simultaneously was modeled with a seller for the first time. Since the product prices have an effect on each other, therefore, The sales in the three states, retail, package sales with no rebate and discount were examined. According to the above-mentioned, the seller's profit in the three scenarios, choice between retail and package selling, selecting between retail and package selling with discount and package selling with discount were evaluated. Pricing and package sales with no rebate and discount policy are tools that seller use to maximize profits. Propositions and algorithms for solving the model were proposed. Offering global optimal solutions to the problem of different modes are the strengths of this study. Finally, a numerical example was used to show the models effect. Numerical example shows that package sales with discount have more profits rather than other states.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عیسی نخعی |
عضو هیات علمی دانشگاه کردستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
هیرش محمدی پور |
دانشجو دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
سید حسام الدین ذگردی | seyed hesameddin
استاد دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://ier.basu.ac.ir/article_1015_96e279898bb4faf1319259ffc1845af2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1430/article-1430-246365.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات