|
پژوهش های مدیریت منابع انسانی، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۱۱۵-۱۳۶
|
|
|
عنوان فارسی |
تعیین شاخصهای ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی |
|
چکیده فارسی مقاله |
نظامهای ارزیابی عملکرد وقتی موفق میشوند که شاخصهای ارزیابی عملکرد مناسب و خاص آن سازمان انتخاب یا طراحی شده باشند و علاوه بر این، شاخصها با راهبردهای سازمان در یک راستا بوده و مأموریت، بینش، ارزشها و جهتهای راهبرد سازمان توسط این شاخصها به سطوح مختلف آن منتقل شوند .شاخصهای ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی با شاخصهای ارزیابی عملکرد سایر سازمانها متفاوت بوده و ضرورت دارد که طراحان نظام ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی شاخصهای خاص این مراکز را طراحی نمایند. هدف نهایی این تحقیق، طراحی نظام مناسب برای ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی است. جامعهی آماری این تحقیق، 22 نفر از مدیران و کارشناسان عالی شاغل در بخش ارزیابی عملکرد و بخشهای مربوط در مراکز پژوهشی دفاعی هستند. خصوصیات انحصاری شاخصهای ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی آن است که این شاخصها به ابعاد رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی، کارفرمایان و کاربران بیشتر و به جنبههای مالی کمتر توجه میکنند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Designing Performance Evaluation Indicators in Defense Strategic Centers |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Evaluation systems of organizations can work successfully when their special evaluation indicators are appropriately selected or designed. Moreover, the indicators have to be in line with organizational strategies. They must be able to transfer the mission, insight, values and strategic directions throughout its various levels. Performance evaluation indicators of defense research differ from those of other organizations. It seems quite necessary that the designers of the evaluation system of the defense research centers are responsible for designing such indicators. This research is intended to design an appropriate evaluation system for research centers. A research population of 22 managers and high level professionals in the field of evaluation at defense research centers, were selected purposefully for this research. The exclusive characteristic of the indicators was that they regarded aspects such as improvement, learning, internal processes, employers and employees more than financial aspects. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://hrm.iranjournals.ir/article_4895_94cab5a7baec47f69844ae477b1bf1cc.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1424/article-1424-245809.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|