|
پژوهش های مدیریت منابع انسانی، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۱۳۷-۱۵۸
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش سرمایهی اجتماعی در تسهیم دانش بین مدیران و کارشناسان ستادی جهاد دانشگاهی |
|
چکیده فارسی مقاله |
دانش بهعنوان جزء اصلی سرمایهی فکری سازمانها مطرح است. سرمایهی اجتماعی، یکی از قابلیتها و داراییهای مهم هر سازمان است که میتواند به آن سازمان در خلق و تسهیم دانش بسیار کمک کند و در مقایسه با سازمانهای دیگر مزیّت سازمانی پایدار بهوجود آورد. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش سرمایهی اجتماعی در تسهیم دانش در بین مدیران و کارشناسان ستادی جهاد دانشگاهی است. نوع پژوهش، از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش، از نوع توصیفی و بهلحاظ اجرا پیمایشی بوده است. جامعهی آماری این پژوهش، کلیهی مدیران ستادی و کارشناسان ستادی جهاد دانشگاهی است که تعداد 200 نفر شامل 58 نفر مدیر ستادی و 142 نفر کارشناس ستادی به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار تحقیق، دو پرسشنامهی سرمایهی اجتماعی و تسهیم دانش است. تجزیهوتحلیل دادهها با روش تحلیل مسیر از نوع مدلیابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار Lisrel و Spss صورت گرفت. یافتههای پژوهش نشان میدهد مدل اولیه، با دادههای این پژوهش برازش مناسبی دارد. همچنین سرمایهی اجتماعی در تسهیم دانش در میان مدیران و کارشناسان ستادی جهاد دانشگاهی تأثیر معناداری دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The Role of Social Capital in Sharing Knowledge Among the Managers and Headquarter Experts of Jihad Daneshgahi |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Knowledge is now the main ingredient of the thought capital of organizations. Social capital is also an important asset of organizations which can create and share knowledge and help them propose competitive advantages. This research is intended to assess the role of social capital in sharing knowledge among managers and experts of Jihad Daneshgahi headquarter. This applied descriptive research follows a survey method. All headquarter managers and experts of Jihad Daneshgahi among whom 200 people were selected randomly as the sample group (58 managers and 142 experts) make up research population. Two questionnaires of social capital and knowledge sharing made up research instruments. Data analysis was conducted through route analysis and structure equation modeling using LISREL and SPSS software. The results indicated that the early model was consistent with the data of this research. Social capital came out to be effective in knowledge sharing among managers and experts. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
موسی مهدوی | هیت علمی
حمیدرضا تقی پور | کارشناس شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدرس دانشگاه سازمان اصلی تایید شده: شورای عالی انقلاب فرهنگی
حمید طریفی حسینی | طریفی hosseini کارشناس شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان اصلی تایید شده: شورای عالی انقلاب فرهنگی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://hrm.iranjournals.ir/article_13570_e581c0b368ee2f4fb1eb7cf0e390f03b.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1424/article-1424-245686.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|