این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 5 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۳، شماره ۴۹، صفحات ۳۷-۶۴
عنوان فارسی
بررسی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان با استفاده از رویکرد ترکیبی مدل کانو و QFD
چکیده فارسی مقاله
مدل کانو، الزامات اساسی، انگیزشی و عملکردی مؤثر در رضایت مشتری را تعیین میکند و ادغام این مدل با مدلQFD باعث میشود که تجزیهوتحلیل و اولویتبندی نیازهای مشتریان و الزامات فنی بهتر انجام گیرد. مقاله حاضر با هدف بررسی کیفیت خدمات آموزشی با استفاده از ترکیب مدل کانو با مدل QFD اجرا شده است. مبانی و مفاهیم این متدولوژی، کارکرد آن در اولویتبندی نیازهای مشتریان و مراحل این روش در بررسی کیفیت و اولویتبندی خدمات آموزشی ارائه شده است. در این پژوهش، با مشخص کردن نیازمندیهای دانشجویان و تعیین شکاف بین انتظارات و ادراکات بر اساس پرسشنامه سروکوال در دانشگاه شهید باهنر کرمان و برآورد اهمیت نسبی آنها با استفاده از مدل کانو در مرحله اول، شناسایی مشخصههای فنی در مرحله دوم، برآورد رابطه میان الزامات فنی و نیازمندیهای مشتریان در مرحله سوم و در نهایت اولویت مشخصات فنی به دست میآید. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، پیمایشی- توصیفی است. جامعه آماری شامل 12000 دانشجوی مشغول به تحصیل دانشگاه شهید باهنر کرمان بود. در این پژوهش تعداد نمونه لازم با استفاده از فرمول کوکران در سطح خطای 5 درصد، حدود 372 نفر تعیین شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیفیت خدمات آموزشی، مدل کانو، سروکوال، QFD،
عنوان انگلیسی
Evaluating the Quality of Educational Services of Bahonar University of Kerman Using the Combined Approach of Kano Model and QFD
چکیده انگلیسی مقاله
Kano model determines the basic, motivational and performance requirements affecting customers’ satisfaction and integrating this model with QFD makes the analysis and prioritization of customer needs and technical requirements better. This paper aims to evaluate the quality of educational services using a combination of Kano and QFD model in Shahid Bahonar University of Kerman. The principles and concepts of this methodology, its function in prioritization of customer’s needs and the process of this method to assess the quality of educational services have been provided. In this study, by identifying the needs of students and determining the gap between expectations and perceptions based on SERVQUAL questionnaire at the University and estimating the relative importance of using the Kano model, firstly, by identifying the technical features secondly, estimating the relationship between the technical requirements and customers’ need in the third phase, finally, priority technical specifications are achieved. This research is practical in terms of purpose and descriptive survey in terms of data collection. The statistical population includes 12000 students studying at Shahid Bahonar University of Kerman. In this study, 372 people were selected using Cochran formula at 5% error level.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدعلی فرقانی |
دانشیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه شهید باهنر کرمان
مسعود رشیدی نژاد |
استاد گروه برق، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه شهید باهنر کرمان
سعید گلشن |
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه شهید باهنر کرمان
سمانه دربندی |
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، کارشناس آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_40273_ffca8396fd4cd551ca91aa15bd369c44.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-2453454.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات