|
بررسی های حسابداری و حسابرسی، جلد ۲۷، شماره ۱، صفحات ۱۱۴-۱۳۱
|
|
|
عنوان فارسی |
شناسایی و رتبهبندی استراتژیهای بازاریابی در حرفه حسابرسی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف: پژوهش پیش رو با هدف شناسایی استراتژیهای بازاریابی در حرفه حسابرسی و رتبهبندی استراتژیها بر اساس تکنیک آنتروپی اجرا شده است. روش: پژوهش حاضر از بُعد هدف، کاربردی و ماهیت آن اکتشافی است که با روش آمیخته (کیفی و کمّی) به اجرا درآمده است. برای توسعه مقیاس استراتژیهای بازاریابی در بخش کیفی، از مصاحبه عمیق استفاده شد و پژوهشگر در دو نوبت با 28 حسابدار رسمی مصاحبه تلفنی انجام داد. جامعه آماری پژوهش، حسابرسان شاغل در بخش خصوصی بود. دادههای مورد نیاز این پژوهش از طریق نمونهگیری تصادفی ساده و توزیع پرسشنامه بین 289 تن از حسابرسان شاغل در تهران جمعآوری شد. یافتهها: بر اساس نتایج بهدستآمده، هشت استراتژی بهعنوان استراتژیهای بازاریابی و نفوذ برای جذب صاحبکار در حرفه حسابرسی شناسایی شد. این استراتژیها عبارتاند از: سیاست قیمتگذاری کمتر از واقع خدمات حسابرسی (نرخشکنی یا سیاست کاهش قیمت)، ارائه خدمات متنوع بیشتر از خدمات اطمینانبخشی، ارائه رزومه کاری به نهادهای تصمیمگیرنده، جذب صاحبکار از طریق نفوذ در اعضای هیئتمدیره، مدیران مجامع شرکتهای مادر، هلدینگها، جذب صاحبکار بهدلیل وجود منافع مشترک از طریق آشنایی یا واسطهها، انجام حسابرسی با کیفیت عالی به قصد تداوم کار برای صاحبکاران فعلی و جذب صاحبکاران آتی، تعامل با صاحبکار (چشمپوشی از خطاها، تعدیل بندهای گزارش) بهمنظور تداوم کار و حفظ و جذب صاحبکار از طریق چرخش کار بین چند مؤسسه حسابرسی. نتیجهگیری: در رتبهبندی استراتژیهای بازاریابی، انجام حسابرسی با کیفیت عالی به قصد تداوم کار و پس از آن، سیاست کاهش قیمت، بالاترین رتبه را کسب کردند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
نگرش حسابرسان، بازاریابی، استراتژیهای بازاریابی، |
|
عنوان انگلیسی |
Identifying and Ranking the Marketing Strategies in Auditing Profession |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Objective: The aim of the current research is to identify Marketing Strategies in Auditing profession and ranking Strategies using entropy technique. Methods: This research is an applied in terms of research purpose, exploratory in terms of nature and Mix Method (qualitative and quantitative) research in terms of approach. In-depth interviews were used for developing the scale of marketing activities; to this end, the researcher made telephone interviews with 28 certified public accountants (CPA) in two turns. The statistical population includes private sector auditors. Using a simple random sampling, a questionnaire distributed among 289 auditors working in Tehran. Results: The results indicate the eight following strategies as marketing strategies and influencing to impress client in auditing profession; lowballing (dumping or price reduction policy), presenting diversified services more than assurance services, presenting job resume to decision makers, influencing (attracting) clients by influencing board of directors, boards of parent companies, holdings, influencing clients by having joint benefits with meeting intermediaries, performing a high quality auditing intended to job persistence for the present and future clients, interacting clients for the persistence of job and maintaining and influencing client by rotation among auditing firms. Conclusion: In ranking of marketing activities, high quality auditing has the highest rank in order to maintain its work and dumping or price reduction policy. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مهدی مران جوری | استادیار، گروه حسابداری، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران.
|
|
نشانی اینترنتی |
https://acctgrev.ut.ac.ir/article_76595_b44fd85cd26367db0d02f3b141f0d05c.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/643/article-643-2445048.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|