|
پژوهش های زبانی، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۴۱-۶۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبانآموزان فارسیزبان از دیدگاه دستور ساختاریشناختی |
|
چکیده فارسی مقاله |
ساختار مجهول زبان انگلیسی برای زبانآموزان فارسیزبان همواره یک چالش قلمداد شده و به رغم وجود رویکردهای زبانشناختی و آموزشیِ متعدد، هنوز برای زبانآموزان فارسیزبان در برخورد با آن به نظر مسئلهای آموزشی وجود دارد. در این مقاله سعی شده است با بهرهگیری از دیدگاه و آموزههای دستور ساختاریشناختی به بررسی ابعادی از خطاهای زبانی زبانآموزان در مواجهه با ساختار مجهول be-passive در زبان انگلیسی بپردازیم. در تحقیق حاضر، ضمن بررسی رفتار زبانی زبانآموزان فارسیزبان در تولید ساختار مجهول be-passive زبان انگلیسی از طریق طراحی و اجرای آزمونی نوشتاری روی 30 نفر از آزمودنیهای سطح زبانی متوسط، دریافتیم که زبانآموزان گسترهای از خطاهای زبانی را از خود نشان میدهند که میتوان با بهرهگیری از آموزههای دستور ساختاریشناختی به تحلیل آنها پرداخت و در نهایت سویههای کارآمدی برای آموزش این ساختار به زبانآموزان فارسی زبان فراپیشنهاد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Production of English be-passive by Farsi-speaking EFL learners: A cognitive-construction grammar approach |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
English passive has always been regarded as a challenge by Farsi-speaking EFL learners. Despite the presence of many linguistic and pedagogical approaches in studying and teaching English passive, there still appears to be a pedagogical gap facing Farsi-speaking EFL learners dealing with this construction. Taking up the cognitive-construction grammar perspective, the present article aims to investigate some aspects of the Farsi learners' errors emerged in forming English be-passive. In the present article, while investigating the linguistic behavior of Farsi-speaking EFL learners in forming English be-passive through designing and implementing a writing experiment on a group of 30 subjects of intermediate proficiency level, we found that subjects show a variety of performance errors which can be analyzed in terms of cognitive-construction grammar approach, and consequently, several suggestions can be put forth for teaching English be-passive to Farsi-speaking EFL learners. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
هوشنگ بساطی | دانشجوی دکتری زبان¬شناسی همگانی دانشگاه علامه طباطبایی تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
شهلا رقیبدوست | رقیبدوست استادیار زبان¬شناسی دانشگاه علامه طباطبائی تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jolr.ut.ac.ir/article_35923_01fba7769b0081602494c95a8f296677.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1398/article-1398-241879.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|