|
پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، جلد ۳، شماره ۹، صفحات ۸۳-۹۴
|
|
|
عنوان فارسی |
ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی رشته کارشناسی ارشد علوم تربیتی از دیدگاه استادان، دانشجویان و کارشناسان آموزشی دانشگاه پیام نور |
|
چکیده فارسی مقاله |
این پژوهش با هدف مطالعه ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی رشته علوم تربیتی با گرایش برنامهریزی درسی در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از دیدگاه استادان، دانشجویان و کارشناسان آموزشی بر اساس عناصر برنامه درسی، محتوا، گروهبندی و ارزشیابی برای بهبود کیفیت آموزشی میپردازد؛ که از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر روش تحقیق، توصیفی با رویکرد پیمایشی است. جامعه آماری دارای سه زیرمجموعه شامل 1- دانشجویان رشته علوم تربیتی گرایش برنامهریزی درسی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 2- استادان و اعضای هیئتعلمی رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور 3- کارشناسان آموزشی رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور. برای نمونهگیری از روش تصادفی نسبی و از جدول مورگان استفاده شده است که نمونه دانشجویان به تعداد 170 نفر، استادان 49 نفر و کارشناسان آموزشی به تعداد 20 نفر میباشند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته در مقیاس لیکرت است؛ و از آزمون t مستقل استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که بین دیدگاه استادان، دانشجویان و کارشناسان آموزشی از بین عناصر برنامه درسی در رشته علوم تربیتی گرایش برنامهریزی درسی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه پیامنور به جز عنصر گروهبندی تفاوت معناداری وجود دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
برنامهریزی درسی، ارزشیابی، ارزیابی کیفیت، آموزش عالی، |
|
عنوان انگلیسی |
Internal quality assessment program Master of Education degree from the perspective of teachers, students and educational experts Payam Noor University |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
This study aimed to evaluate the internal quality of educational science curriculum for graduate curricula in view of Payame Noor University Professors, Students and experts, based on curriculum content, grouping and evaluation to improve the quality of education. This research is applicable in purpose and its method is descriptive with survey approach. Population consists of three sub-categories:1- Graduate students of curriculum area of educational science in Payame Noor University 2- Professors and faculty members of educational science in Payame Noor University 3- Education Experts of Educational Science major in Payame Noor University. For sampling, relative random method and Morgan table was used. The sample is 170 students, 49 professors and 20 educational experts. The tools for gathering data was researcher-made questionnaire in Likert scale and independent t-test was used. The results show that there is meaningful difference between views of professors, students and educational experts in master's degree of curriculum area of educational science in Payame Noor University. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Curriculum, assessment, Quality Evaluation, Higher Education |
|
نویسندگان مقاله |
سید محمد شبیری | seyed mohammad دانشیار، دانشگاه پیام نور، گروه علمی آموزش محیط زیست
سیده زهرا شمسی پاپکیاده | seyedeh zahra shamsi پاپکیاده کارشناس ارشد آموزش محیط زیست دانشگاه پیام نور
|
|
نشانی اینترنتی |
http://etl.journals.pnu.ac.ir/article_1958_366.html |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1335/article-1335-235484.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|