این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 6 مهر 1404
پژوهش حقوق خصوصی
، جلد ۳، شماره ۱۱، صفحات ۳۷-۶۹
عنوان فارسی
مفهوم رقابت نامشروع تجاری و مقایسه آن با نهادهای مرتبط
چکیده فارسی مقاله
رقابت سالم در بازار، منافع مصرف کنندگان و جامعه را تامین میکند. اما در مواردی رقبایتجاری با توسل به روشهای نامشروع به منافع تجاری یکدیگر لطمه وارد میکنند . چنین رقابتیکه در آن رقبا از وسایل نامشروع بهره میجویند، وصف نامشروع به خود میگیرد. در این نوشتاربرای روشن شدن ماهیت رقابت نامشروع، مفهوم و مصادیق مختلف رقابت نامشروع مورد بررسیقرار گرفته و برای شناخت بهتر حقوق رقابت نامشروع به مقایسه آن با برخی نهادهای مرتبطپرداخته شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رقابت نامشروع، رقابت تجاری، حقوق رقابت نامشروع،
عنوان انگلیسی
Unfair competition and comparison with the concept of trade-related institutions
چکیده انگلیسی مقاله
Fair competition in the market provides benefits to both consumers andsociety. However, in some cases, competitors adversely affect the commercialinterests of each other by resorting to illegal methods. Such a competition inwhich competitors use illegitimate means is regarded as illegitimate andunlawful. In order to clarify the nature of unfair competition, this paperexamines the concept of unfair competition and its various instances. For abetter understanding, it also compares the concept of unfair competition withsome relevant institutions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Unfair competition, Competition, Unfair competition law
نویسندگان مقاله
حسین سیمایی صراف | simaee saraf
عاصف حمداللهی |
نشانی اینترنتی
http://jplr.atu.ac.ir/article_1450_39271b2853df9b95f3b822d21f01d644.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1322/article-1322-233813.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات