این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 17 آذر 1404
هویت شهر
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۸۵-۹۸
عنوان فارسی
بررسی جایگاه و اهمیت دروس پایداری رشتۀ معماری در مقطع کارشناسی
چکیده فارسی مقاله
آموزش معماری پایدار به دنبال تربیت دانشجویانی بامهارت جهت طراحی ساختمآنهایی با بهرهوری انرژی بالاست که شرایط حاضر بروز مشکلات محیطزیستی، توجهات فراوانی بهسوی خود جلب کرده است. پرسش این پژوهش ایناستکه در دانشگاههای کشور تا چه حد به مباحث پایداری و دروس تدوین شده در ساختار آموزشی اهمیت داده میشود؟ و مشکلات حاضر به چه حوزههایی مربوطاند ؟ راه حل را میتوان در محتوای دروس مربوط به طبیعت و انرژی دید که بایستی مورد توجه قرار گیرند. هدف این پژوهش کیفیموردی با رویکرد کیفیتفسیری، در مقطع کارشناسی معماری، بررسی اهمیت و جایگاه دروس پایداری است و با بهکارگیری روش اسنادی، به مقایسه تطبیقی دروس مصوب وزارت علوم کشور با سه دانشگاه موفق خارج کشور، از لحاظ آموزش پایداری پرداخته تا مشکلات وپیشنهادات مربوطه را استحراج نماید. نتیجه این بررسی نشان داد که مباحث پایداری در کشور از جایگاه لازم برخوردار نبوده و بازنگری دروس ضروری به نظر میرسد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش، معماری، پایداری زیست محیطی، دروس، اصلاح،
عنوان انگلیسی
Investigating Statue and Importance of the Environmental Sustainability Subjects in Bachelor of Architecture
چکیده انگلیسی مقاله
آموزش معماری پایدار به دنبال تربیت دانشجویانی بامهارت جهت طراحی ساختمآنهایی با بهرهوری انرژی بالاست که شرایط حاضر بروز مشکلات محیطزیستی، توجهات فراوانی بهسوی خود جلب کرده است. پرسش این پژوهش ایناستکه در دانشگاههای کشور تا چه حد به مباحث پایداری و دروس تدوین شده در ساختار آموزشی اهمیت داده میشود؟ و مشکلات حاضر به چه حوزههایی مربوطاند ؟ راه حل را میتوان در محتوای دروس مربوط به طبیعت و انرژی دید که بایستی مورد توجه قرار گیرند. هدف این پژوهش کیفیموردی با رویکرد کیفیتفسیری، در مقطع کارشناسی معماری، بررسی اهمیت و جایگاه دروس پایداری است و با بهکارگیری روش اسنادی، به مقایسه تطبیقی دروس مصوب وزارت علوم کشور با سه دانشگاه موفق خارج کشور، از لحاظ آموزش پایداری پرداخته تا مشکلات وپیشنهادات مربوطه را استحراج نماید. نتیجه این بررسی نشان داد که مباحث پایداری در کشور از جایگاه لازم برخوردار نبوده و بازنگری دروس ضروری به نظر میرسد.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جواد احمدی |
کارشناس ارشد معماری پایدار، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
محسن فیضی |
استاد دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
معصومه احمدی |
کارشناس ارشد معماری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
http://hoviatshahr.srbiau.ac.ir/article_9434_1701.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1307/article-1307-232781.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات