|
آموزش علوم دریایی، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۸۶-۱۰۲
|
|
|
عنوان فارسی |
شناسایی و ارزیابی وضعیت به اشتراک گذاری دانش و الزامات آن در بین اعضای هیئت علمی دانشگاهها (مورد مطالعه: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال و علوم وتحقیقات) |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف اصلی این مقاله تبیین اقلام دانش مورد نیاز برای به اشتراک گذاری دانش اساتید و همینطور ارزیابی وضعیت به اشتراک گذاری دانش در دانشگاههای آزاد اسلامی واحد تهران شمال و واحد علوم وتحقیقات است. روش تحقیق از نوع آمیخته می باشد. مرحله اول تحقیق کیفی از طریق 44 مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شده و اقلام به اشتراک گذاری دانش استخراج، کدگذاری و با پیشینه تحقیق تطبیق شده اند. سپس در مرحله تحقیق کمّی بر اساس نتایج مرحله قبل، پرسشنامه محقق ساخته تنظیم و اعتباریابی شده و نتایج برای یک نمونه شامل 221عضو هیئت علمی با روشهای تی- تک نمونه ای،آزمون زوجی ویلکاکسون و تحلیل عاملی تاییدی تحلیل شده است. دستاورد این تحقیق شامل 49 شاخص به اشتراک گذاری دانش در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و اداری و تلخیص آنها به 4 عامل آموزشی و 3 عامل پژوهشی می باشد. همینطورارزیابی و رتبه بندی وضعیت به اشتراک گذاری اقلام دانشی ، اهمیت آنها و بررسی شکاف بین وضعیت موجود ومطلوب به اشتراک گذاری دانش انجام شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Studying and assessing the faculty member’s knowledge sharing status and its implications (case study: Islamic Azad University, North Branch of Tehran and Science and Researches Campus) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
زهرا علیپور درویشی | دانشیار دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
مهناز آذری قلیچی | دانشجوی دکترای مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
|
|
نشانی اینترنتی |
http://rmt.iranjournals.ir/article_38348_2e86e5888bb101107047ca49005a7972.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2121/article-2121-2318096.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|