آموزش علوم دریایی، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۸۶-۱۰۲

عنوان فارسی شناسایی و ارزیابی وضعیت به اشتراک گذاری دانش و الزامات آن در بین اعضای هیئت علمی دانشگاهها (مورد مطالعه: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال و علوم وتحقیقات)
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این مقاله تبیین اقلام دانش مورد نیاز برای به اشتراک گذاری دانش اساتید و همینطور ارزیابی وضعیت به اشتراک گذاری دانش در دانشگاههای آزاد اسلامی واحد تهران شمال و واحد علوم وتحقیقات است. روش تحقیق از نوع آمیخته می باشد. مرحله اول تحقیق کیفی از طریق 44 مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شده و اقلام به اشتراک گذاری دانش استخراج، کدگذاری و با پیشینه تحقیق تطبیق شده اند. سپس در مرحله تحقیق کمّی بر اساس نتایج مرحله قبل، پرسشنامه محقق ساخته تنظیم و اعتباریابی شده و نتایج برای یک نمونه شامل 221عضو هیئت علمی با روشهای تی- تک نمونه ای،آزمون زوجی ویلکاکسون و تحلیل عاملی تاییدی تحلیل شده است. دستاورد این تحقیق شامل 49 شاخص به اشتراک گذاری دانش در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و اداری و تلخیص آنها به 4 عامل آموزشی و 3 عامل پژوهشی می باشد. همینطورارزیابی و رتبه بندی وضعیت به اشتراک گذاری اقلام دانشی ، اهمیت آنها و بررسی شکاف بین وضعیت موجود ومطلوب به اشتراک گذاری دانش انجام شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Studying and assessing the faculty member’s knowledge sharing status and its implications (case study: Islamic Azad University, North Branch of Tehran and Science and Researches Campus)
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا علیپور درویشی |
دانشیار دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی‌، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

مهناز آذری قلیچی |
دانشجوی دکترای مدیریت صنعتی‌، دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی‌، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال


نشانی اینترنتی http://rmt.iranjournals.ir/article_38348_2e86e5888bb101107047ca49005a7972.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2121/article-2121-2318096.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات