|
نامه معماری و شهرسازی، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۹۳-۱۱۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بازاریابی برای توسعه: رویکردی نوین در تحقق توسعه شهری (نمونه موردی شهر جدید هشتگرد) |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه تحقق توسعه در طرحهای توسعه شهری ایران، یکی از مهمترین مسائل مورد توجه است. عدم جمعیتپذیری شهرهای جدید مطابق با طرح پیشبینیشده میتواند بر ناسازگاری میان گرایشهای استفادهکنندگان از فضا و برنامهریزیهای صورت گرفته برای این شهرها دلالت کند. در این مطالعه، تحقق توسعه به عنوان محصول فرایند برنامهریزی و طراحی مورد توجه قرار گرفته و با تکیه بر نگرش جدیدی به نام بازاریابی توسعه، سعی شده جنبههای نوینی در تحقق طرحهای توسعه معرفی گردد. معیارهای مورد نظر در بازاریابی توسعه، درجهت انطباق هرچه بیشتر گرایشهای بازار توسعه با اهداف و شاخصهای پایداری ارائه شدهاند. با انتخاب شهر جدید هشتگرد به عنوان نمونه موردی، که اخیراً در جذب سرمایهگذار خارجی نیز موفق بوده است، معیارها و شاخصهای بازاریابی توسعه در آن مورد آزمون قرار گرفت و مشخص شد که فعالیتهای انجامشده در جذب سرمایه خارجی برای این شهر بر اساس برنامهریزیای آگاهانه و در قالب طرح توسعه شهر جدید، صورت نگرفته است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Marketing for Development A New Approach to Realization of Urban Development (A Case Study: Hashtgerd New Town) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
These days, the realization of development in Iran’s urban development plans, is one of the most considerd matters. Failure to gain the foreseen population in new towns can indicate a conflict between the users’ tendencies and the designated development plans in these towns. In this study, realization of development has been considered as the product of planning and design process and on the basis of a new approach called “marketing development”, new aspects of this development has been introduced. Corresponding criteria in marketing for development are presented in order to converging market development tendencies with sustainable development goals. Hashtgerd new town which has recently been successful in attracting foreign investment, is selected as case study, and the criteria and indexes of theoretical framework of “marketing development”, have been tested. The results illuminate that recent activities in this town to attract foreign investment is not rising from an intelligent planning discipline, within the development plan of the town. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
حسین استیرى | استیرى کارشناس ارشد شهرسازى
|
|
نشانی اینترنتی |
http://aup.journal.art.ac.ir/article_218_40.html |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1282/article-1282-231581.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|