این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نامه آموزش عالی، جلد ۳، شماره ۱۲، صفحات ۸۷-۱۰۶

عنوان فارسی دشواری‌های برابریابی اصطلاحات آموزش عالی از عربی به فارسی
چکیده فارسی مقاله هدف مقاله حاضر، بررسی دشواری‌های برابریابی اصطلاحات آموزش عالی از عربی به فارسی است. بدین منظور به بررسی میدانی اصطلاحات آموزش عالی در زبان عربی و مقایسه آنها با برابر نهاده‌های فارسی‌شان با نگاهی نقادانه به دشواری‌های برابریابی این اصطلاحات پرداخته شده است. در این مقاله، افزون بر دسته‌بندی اصطلاحات، رابطه معنایی آنها با معادل فارسی، آسیب‌شناسی وضع اصطلاح در حوزه آموزش عالی با توجه به اختلاف فرهنگ‌ها و نظام‌های آموزش عالی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اصطلاحات، آموزش عالی، زبان عربی، زبان فارسی، برابریابی،

عنوان انگلیسی Problems of Finding Proper Persian Equivalents for Arabic Higher Education Terminology
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is to investigate the problems of finding proper Persian equivalents for Arabic higher education terminology. For this purpose, some Arabic higher education terms are compared with their Persian equivalents in a field study, keeping a critical mind on the difficulties of finding equivalents for these terms. In addition to classifying the Arabic terms, this study also discusses and reviews their semantic relations with Persian equivalents, and the pathology of making terms in the field of higher education with regards to the differences in cultures and systems of higher education.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله معصومه مرادی |
کارشناس ارشد رشته مترجمی عربی از دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

سید محمدرضا ابن الرسول | seyed mohammad reza
استادیار گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://journal.sanjesh.org/article_15692_ac9087d552247f9e08f824d32781b5d5.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231426.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات