این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نامه آموزش عالی، جلد ۴، شماره ۱۴، صفحات ۳۱-۴۷

عنوان فارسی تجارب دانشجویان از نحوه ارزشیابی رایانه‌ای استادان دانشگاه
چکیده فارسی مقاله ارزشیابی از کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی ابزاری برای شناخت توانایی آنان در تدریس، سنجش میزان یادگیری دانشجویان و ابزاری برای افزایش اثربخشی هیأت علمی در نحوه تدریس می‌باشد. به دلیل اهمیت موضوع، پژوهش حاضر به منظور شناسایی تجارب دانشجویان از کیفیت اجرای ارزشیابی رایانه‌ای در دانشگاه‌ها انجام شده است. این پژوهش به شیوه توصیفی انجام شده است. جامعه پژوهش، کلیه دانشجویان 30 گروه آموزشی دانشکده‌های دانشگاه اصفهان که ارزشیابی رایانه‌ای برای مدت سه دوره برای آنها اجرا شده، می‌باشد. نمونه‌گیری بصورت هدفمند، 10 گروه آموزشی واقع در دانشکده‌های علوم پایه و علوم تربیتی بودند. اطلاعات مورد نیاز از طریق مصاحبه‌های گروهی جمع‌آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج پژوهش بیانگر آن است که نقاط قوت شامل: کاهش هزینه‌ها، آسان‌سازی محاسبات، امکان تکمیل فرم‌های ارزیابی فارغ از زمان و مکان کلاس و بدون فشار روانی ناشی از حضور استاد در هنگام تکمیل فرم و سهولت و نقاط ضعف شامل: عدم دسترسی سریع و راحت به اینترنت و وب سایت دانشگاه در زمانی که پرسشنامه‌ها باید تکمیل گردد، وجود اجبار در تکمیل پرسشنامه‌های ارزشیابی، از همه مهم‌تر وارد شدن با رمز عبور[1] دانشجویی و نگرانی احتمالی دانشجو از امکان شناخته شدن می‌باشد. [1]. Username-Password
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Experiences of students of online evaluation of faculty members
چکیده انگلیسی مقاله Evaluation of faculty members teaching quality serves as a device for recognizing their ability in teaching, assessing the students’ learning status and improving efficiency of faculty members in teaching. Due to the significance of this subject, this study has been carried out so as to determine the students’ experiences of the quality of online assessment. This study has been performed using descriptive method. Information obtained from group interview. Statistical population included all of students from 30 departments in Isfahan University. Statistical samples are 10 departments from basic sciences and educational sciences faculties. The results of the study suggest some of the strength points of online evaluation such as decreasing cost, facilitating analysis process, possibility of filling out evaluation forms outside the class where time and location are not matters of concern for students and when the professor’s presence does not make them stressful. On the other hand, some of the weaknesses are occasional inaccessibility to the internet and the university’s website when the questionnaires should be filled out, obligation in completing the evaluation forms, and entering to website with username and password, and above all, logging in the university website needs the students’ password and the students are likely to be worried about being identified
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مریم انصاری |
دانشجوی دکتری علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

احمدرضا نصر |
دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

علیرضا شواخی |
دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت


نشانی اینترنتی http://journal.sanjesh.org/article_15190_994e5048edd81ff86f3ba1051e8143d7.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231409.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات