این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 11 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۴، شماره ۱۶، صفحات ۶۳-۸۴
عنوان فارسی
بررسی خودکارآمدی رایانهای و نگرش دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان نسبت به استفاده از رایانه
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف بررسی خودکارآمدی رایانهای و نگرش دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان نسبت به استفاده از رایانه انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در نیمسال دوم سال تحصیلی 89-88 میباشد؛ نمونه این پژوهش از 372 نفر از دانشجویان انتخاب شده است. روش نمونهگیری طبقهای- تصادفی، ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بوده و برای تحلیل آماری دادهها از آزمونهای ضریب همبستگی پیرسون، آزمون t و f استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که سطح نگرش نسبت به رایانه و خودکارآمدی رایانهای دانشجویان در حد متوسطی میباشد و از متغیرهای نگرش نسبت به رایانه، میل و رغبت، اعتماد و اضطراب در نگرش دانشجویان نسبت به رایانه تأثیر داشته، اما متغیر سودمندی تأثیری نداشته است. همچنین خرده مقیاسهای خودکارآمدی رایانهای در خودکارآمدی دانشجویان تأثیر داشته است. شرکت در دورههای مربوط به آشنایی با رایانه در نگرش نسبت به رایانه و خودکارآمدی رایانهای مؤثر بوده است و بین خودکارآمدی رایانهای و جنسیت، خودکارآمدی رایانهای و مقطع تحصیلی و نگرش نسبت به رایانه و خودکارآمدی رایانهای بر حسب دانشکده تفاوت معنیدار میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خودکارآمدی رایانهای، نگرش، فنّاوری، رایانه، دانشجو،
عنوان انگلیسی
Investigating the computer self-efficacy and students’ attitude towards computer use in Sistan & Baluchestan University
چکیده انگلیسی مقاله
This study investigates the computer self-efficacy and attitude of Sistan & Baluchestan University students towards computer use. The statistical society of this study is all students who were spending their second semester in academic year 88-89. Our sample was selected from statistical society and it was 372 students. Sampling method was stratified random. The research tool is a researcher made questionnaire. For statistical analysis of data Pearson correlation coefficient test, T-test and ANOVA were used. The results showed that the attitude toward computers and computer self-efficacy among students is moderate and among attitude-toward-computers variables, will, confidence and anxiety had influenced the attitude toward computers but usefulness variable was not effective. Furthermore, computer self-efficacy subscales affected students' computer self-efficacy. Attending in computer courses was effective in students' attitudes toward computers and computer self-efficacy. There is a significant difference between gender and computer self-efficacy, computer self-efficacy and educational level and attitudes toward computers and computer self-efficacy according to college.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ولی مهدی نژاد |
عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
منصور اومویی میلان قشلاق | omoie milan geshlag
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15155_f5ae63a71b493452328e79f08669fb71.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231397.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات