این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 12 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۴، شماره ۱۶، صفحات ۴۵-۶۱
عنوان فارسی
بررسی تناسب رشته تحصیلی و شغلی متقاضیان ورود به تحصیلات تکمیلی سال ۱۳۸۵
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این مقاله بررسی میزان ارتباط رشته تحصیلی و شغلی دانشآموختگان شاغل در گروههای عمده آموزشی است. جامعه آماری شامل کلیه داوطلبان شرکتکننده در آزمون تحصیلات تکمیلی (کارشناسیارشد) سال 1385 یعنی تعداد (397866) نفر بوده که در نهایت وضعیت ارتباط شغلی- تحصیلی (127670) نفر از 5 گروه عمده آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است. اطلاعات و دادههای مورد نیاز از بایگانی سوابق موجود در دفتر خدمات ماشینی سازمان سنجش و از طریق اطلاعات مندرج در فرم تقاضانامه داوطلبان جمعآوری شد. بخش دیگر دادهها از طریق توزیع فرم نظرخواهی از کلیه داوطلبان شرکتکننده در آزمون کارشناسی ارشد سال 1385 و انتقال نتایج آن به پاسخنامه امتحانی داوطلبان گردآوری شده است. نتایج نشان میدهد که میانگین میزان ارتباط شغلی- تحصیلی دانشآموختگان در گروه عمده آموزشی 69 درصد میباشد. در کلیه گروههای آموزشی میزان رابطه تحصیلی- شغلی دانشآموختگانی که میزان تحصیلات والدین آنها بسیار پایین (بیسواد) اعلام شده در رتبه اول و دانشآموختگانی که والدین آنها تحصیلات دانشگاهی دارند، در مرتبه دوم قرار دارند. در پنج گروه آموزشی عمده، رابطه شغلی- تحصیلی دانشآموختگانی که شغل والدین آنها عضو هیئت علمی و یا فرهنگی است در مرتبه اول و دانشآموختگانی که مادر آنها خانهدار است، در مرتبه دوم قرار دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The relationship between the course of study and vocation of postgraduate candidates in Iran 2006
چکیده انگلیسی مقاله
This paper analyses the relationship between the course study and vocation of university candidates in postgraduate fields in 2006 in Iran. Number of candidates for postgraduate study in 2006 was 397866 and 127670 candidates from five major educational groups were used to conduct this analysis. The Iranian university and college admission system involves prospective students listing up to fifty places in order of preference on their application. Places in universities are offered to the applicants based on both their preferences and their final nationwide examination results. The job and course information and data were gathered from National Organization of Educational Testing (NOET) documents and the computer centre of NOET. The other needed data was gathered using data from university graduate test takers in 2006 and transferring the results to the answer sheets of the aforementioned group. The mean of relationship between job and education is 69%. In all educational groups, the relationship between job and education for graduate students whose parents are recognized as illiterate is ranked first whilst the same criterion for graduate students whose parents have academic education is ranked second. In five major educational groups, the relationship between job and education for graduate students whose parents are faculty members is ranked first whilst the same feature for household mothers is ranked second
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ابراهیم خدایی |
دانشیار سازمان سنجش آموزش کشور
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان سنجش
حسنعلی دهنوی |
عضو پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای
فاطمه زرین آمیزی | zarrin آمیزی
کارشناس ارشد سازمان سنجش آموزش کشور
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان سنجش
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15154_92a022899dfa26ce92a1a9be5f428307.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231396.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات