این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 7 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۵، شماره ۱۹، صفحات ۵۳-۷۰
عنوان فارسی
تبیین مدل معادله ساختاری عملکرد برنامههای آموزشی دانشگاه مازندران در پرورش ویژگیهای کارآفرینانه دانشجویان
چکیده فارسی مقاله
هدف تحقیق حاضر، تبیین نقش برنامههای آموزشی دانشگاه مازندران در پرورش ویژگیهای کارآفرینانه دانشجویان بوده است؛ بر این اساس، از جامعه آماری 2601 عضوی دانشجویان سال آخر دانشگاه مازندران، تعداد 335 نفر از طریق روشهای نمونهگیری گروه بندیشده و تصادفی انتخاب شدند و سپس با جمعآوری دادههای مورد نیاز با استفاده از ابزارهای مستندات، مصاحبه و بویژه پرسشنامه با ضریب پایایی 9/0، به استخراج مدل معادله ساختاری مربوط اقدام، و با استفاده از آزمونهای آماری تکمیلی آلفا کرونباخ، فریدمن، و همبستگی، به تحلیل فرضیات پرداخته شده است. یافتهها نشان دادهاند که هر پنج متغیّر: تأسیس و ادارهکردن یک کسبوکار، ریسکپذیری، خلّاقیت و نوآوری، فرصتشناسی و استفاده از آن و بالاخره سایر متغیّرها، ضمن تأیید کلیت مدل احصا شده، هر کدام با شدت و ضعف خاص خود، هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم و تعاملی، بر عملکرد برنامههای آموزشی تأثیرگذار بودهاند
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Explanation of Structural Equation Model of University of Mazandaran Educational Programs Performance (UMZEPP) For Nurturing Students’ Entrepreneurial Characteristics
چکیده انگلیسی مقاله
The goal of this research was investigation and explanation of Structural Equation Model of Educational Programs performance of Mazandaran University for nurturing students’ Entrepreneurial Specifications. Based on this, the literature of entrepreneurship in general and nurturing students by Educational Programs in particular was reviewed. The statistical population consisted of 335 elements that were chosen through both stratified and random sampling methods. Data collection instruments were Documents and Questionnaire specially, with reliability of 0.90 as non-experimental survey research. The statistical tests were Alpha Cronbach, Friedman, Correlation, and interactional Regression among variables (direct and indirect effects) in the format of Path Analysis using SPSS and Lisrel. The results of research state that the generality of model is confirmed, and all five variables of Educational Programs performance include Establishment and Administration of a business, Risk Taking, Creativity and Innovation, Cognition of Opportunities and utilization of them, affected and explained Educational Programs performance directly, indirectly and also internationally. Based on the direct relationship coefficients of Structural Equation Model, the Fifth variable (0.80) affected Educational Programs performance more than others, and from this viewpoint, variables of Second (0.79), First (0.70), Third (0.70) and Forth (0.68) were in next rating, respectively. Finally, discussion, summary of implications for managers, and directions for further work are included
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسنعلی آقاجانی |
استادیار دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
کریم کیاکجوری |
عضو هیئت علمی دانشگاه و دانشجوی کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
فروغ رودگرنژاد |
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی بندر انزلی (Islamic azad university of bandar anzali)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_15115_05d0ad8fc1ab76c712e06a318662d539.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231375.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات