این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 6 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۶، شماره ۲۴، صفحات ۷۱-۹۵
عنوان فارسی
نگاهی بر هستیشناسی نسل سوم آموزش از دور با تأکید بر هستیشناسی نظام آموزش از دور ایران
چکیده فارسی مقاله
چکیده: هدف این مقاله، بررسی هستیشناسی نسل سوم آموزش از دور با تأکید بر بررسی هستیشناسی نظام آموزش از دور ایران است. در این پژوهش از روش تحلیلی و توصیفی برای بررسی اسناد و منابع موجود استفاده شد. باتوجه به جستوجوی به عمل آمده راجع به مبحث مورد بررسی، پژوهشهای مرتبط و مدونی انجام نشده است. بررسیها نشان داد که دیدگاه حاکم بر نسل سوم آموزش از دور برگرفته از مکتب یا فلسفه پست مدرن است که بر حقیقت چند وجهی تأکید کرده و در صدد برآورده کردن ایدههای بشر دوستانه به منظور رفع نابرابری هاست. بیشترین تأکید آموزش از دور این نسل، تأکید بر استفاده از آموزش تعاملی است. در مقابل فلسفه نظام آموزشی ایران و به تبع آن سیستم آموزش از دور ایران، واقعگرایی اسلامی است. طبق این فلسفه، واقعیت خارج از ذهن وجود دارد و حقیقت ثابت و جهانشمول است. هر چند بر اساس این دیدگاه، انسان از کرامت والایی برخوردار است و ضرورت توجه به نیازهای متفاوت انسان و توجه به اراده انسانی در تعیین سرنوشت خویش از اهمیت والایی برخوردار است، اما بین نظر و عمل فاصله زیادی وجود دارد. آموزش از دور ایران هنوز در نسل دوم، یعنی نسل چندرسانهای یا رسانههای غیر تعاملی، به سر میبرد و برای ورود به نسل سوم، یعنی آموزش مجازی رفع موانع اجرایی از جمله تمرکز زدایی، ایجاد همکاری بین متخصصان آموزش و مهندسان فناوری و تغییر در نگرش مدیران، تغییر در سرفصلها و به ویژه ایجاد زمینه درک جامع و تخصصی از مفهوم آموزش از دور، ضروری است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Survey of Ontology of the Third Generation of Distant Education with an Emphasis on Payame Noor University of Distance Education
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: The purpose of the present research is to survey the ontology of the third generation of distant education with an emphasis on Payame nnor University of distance education. The Method of this research was qualitative and descriptive. Based on this method, documents were used for gathering data. On the one hand, the ontology of the third generation of distant education is based on a postmodern point of view. This is based on multicultural education and aims to create equal opportunities. On the other hand, the philosophy of educational system of Iran is theistic (Islamic) realism. According to this philosophy, reality exists outside the mind and fact is universal. According to this point of view, human being enjoys great magnificence. It is important to consider different human needs and will. However, there is a gap between theory and practice. Iran’s distant education is still in the second generation and to enter the third generation, the elimination of executive obstacles including decentralization, cooperation between educational experts and engineers of IT, a change in syllabuses and especially society's specialized understanding of the concept of distant education is required.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرضا سرمدی | mohammad reza
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
فروغ خسروی |
دانشجوی دکتری پیام نور تهران
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_14867_f56cd0ad5e193b8467b8537e826c03a2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231341.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات