این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 5 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۶، شماره ۲۴، صفحات ۳۵-۵۱
عنوان فارسی
تحلیلی بر توسعه شایستگی های مدیران گروه های آموزشی دانشگاهها مورد مطالعه: (دانشگاه های شهرستان یزد)
چکیده فارسی مقاله
مدیران گروههای آموزشی به عنوان یکی از ارکان مدیریت در نظام آموزش عالی، کمتر مورد ارزشیابی قرارگرفتهاند، امروزه مدیران گروههای آموزشی به مجموعهای از شایستگیها یا هوشهای چندگانه برای مدیریت مسائل محیطی نیاز دارند؛ از این رو، توسعه شایستگیهای مدیران گروههای آموزشی، یکی از مهمترین چالشهای سیستم آموزش عالی است؛ در این راستا، مقاله حاضر با هدف توسعه شایستگیهای مدیران گروههای آموزشی انجام گرفته است. به این منظور چارچوبی متشکل از مجموعه وسیعی از شایستگیهای مورد نیاز در قالب هوشهای چندگانه پیشنهاد شده و روابط عِلّی- معلولی این هوشها با استفاده از تکنیک دیماتل فازی[1] مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان داده است که هوش شناختی به عنوان اثرگذارترین و با اهمیتترین هوش متعلق به گروه عِلّی و هوش ابتکاری به عنوان اثرپذیرترین هوش متعلق به گروه معلول در توسعه شایستگیهای مدیران گروههای آموزشی دانشگاهها نقش دارند. [1]. Fuzzy dematel
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analysis of the Merits of the Heads of Departments in Universities a Case Study: (Universities of Yazd)
چکیده انگلیسی مقاله
The roles of heads of departments, as one of the management pillars in higher education system, have not been sufficiently evaluated. Today, the heads of departments need a set of competencies or multiple intelligences to manage environmental issues. Hence, developing the heads of departments’ competencies is one of the major challenges in the higher education system. In this regard, this study was conducted to develop the competencies of heads of departments. For this purpose, a framework consisting of a broad set of competencies required in the form of multiple intelligences has been proposed, and the causal relations of intelligence using the fuzzy DEMATEL technique were studied. The results have shown that cognitive intelligence as the most influential and important intelligence belonging to causal group and innovative intelligence as the most effective intelligence belonging to effect group contribute to the development of management competencies of university departments.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید حبیب اله میرغفوری | seyed habibollah
دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
سید محمد موسوی | seyed mohammad
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه علم و هنر یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و هنر یزد (University of science and arts of yazd)
زهرا صادقی آرانی | sadeqi arani
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_14827_77285b9917369b749ca0feac6ee3b09a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231339.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات