این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 8 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۷، شماره ۲۵، صفحات ۱۲۹-۱۴۴
عنوان فارسی
بررسی شیوههای متداول تقلب در آزمونها در بین دانشجویان و ارائه راهکارهای مدیریت و کنترل آن (مطالعه موردی: دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه)
چکیده فارسی مقاله
هدف این تحقیق، بررسی شیوههای متداول تقلب در آزمونها در بین دانشجویان و ارائه راهکارهای مدیریت و کنترل آن است. این مطالعه پیمایشی در سال تحصیلی 89-90 روی 298 دانشجوی رشته کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه انجام شد. انتخاب نمونهها به روش انتساب متناسب انجام و پایایی پرسشنامه با استفاده از محاسبه آلفای کرونباخ در حد مطلوب برآورد گردید (78/0= a). نتایج تحقیق نشان داد که متداول ترین شیوههای تقلب در جلسه امتحان به ترتیب شامل: مشاهده برگه امتحانی دیگر دانشجویان، استفاده از روش ایما و اشاره و نوشتن روی اشیاء است. نتایج نشان داد که بین ارتکاب به انجام عمل تقلب دانشجویان با سن، جنس، رشته تحصیلی و دوره تحصیلی، رابطه معنیداری وجود ندارد؛ ولی بین ارتکاب به انجام عمل تقلب دانشجویان با مقطع تحصیلی و معدل مقطع تحصیلی آنان رابطه منفی و معنیداری وجود دارد. نتایج این مطالعه میتواند دستاوردهایی در سطوح مختلف برای مسئولین نظام آموزش عالی کشاورزی در خصوص چگونگی سیاستگذاری و برنامهریزی سرفصل دروس و برگزاری جلسات آزمون داشته باشد
کلیدواژههای فارسی مقاله
تقلب، شیوههای متداول، مدیریت، راهکارهای کنترل،
عنوان انگلیسی
Analysis of Conventional Cheating Methods among Students and Apply Some Methods to Manage and Control This Syndrome: A Case of Agricultural Students at Razi University
چکیده انگلیسی مقاله
The main purpose of this survey study was to determine ways of cheating among a proportional sample of 298 undergraduate and graduate students majoring in diverse agricultural disciplines in College of Agriculture at Razi University during 1389-1390. The questionnaire was tested for reliability using Cronbach’s alpha coefficient yielding 0. 78 indicating a high reliability. Results revealed that the most common cheating strategies during college exams were: looking over fellow student’s paper, using non-verbal techniques, writing on sitting chairs, papers, walls and ect. Moreover, there was no relationship between cheating behavior and student’s age, gender, major and college year. However, act of cheating was negatively correlated with years of college and GPA. The result of this study has implications for agricultural higher education in different levels. That means how policy makers can have curriculum planning and how it should be tested.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرحناز رستمی |
استادیار دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
کیومرث زرافشانی |
دانشیار دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
مهسا سعدوندی |
دانشجوی ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_14999_584a581fa9e6cdfec896384e51da091b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231335.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات