این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 10 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۷، شماره ۲۶، صفحات ۱۵۵-۱۷۶
عنوان فارسی
اعتباریابی مقیاس رضایت تحصیلی دانشجویان
چکیده فارسی مقاله
هدف کلی از انجام این پژوهش، اعتباریابی مقیاس رضایت تحصیلی دانشجویان بود. جامعه آماری تحقیق نیز، شامل کلیه گروههای آموزشی (59 گروه) دانشگاه شیراز بود. پس از تفکیک گروهها به پنج زیرگروه فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، دامپزشکی و کشاورزی، و هنر و معماری، پنج گروه آموزشی از زیرگروههای مذکور، به صورت تصادفی انتخاب شدند. در گروههای منتخب، کلیه دانشجویان سال چهارم دوره کارشناسی به عنوان نمونه تحقیق، مقیاس رضایت تحصیلی دانشجویان را تکمیل نمودند. به منظور محاسبۀ روایی مقیاس با استفاده از روش تحلیل گویه، همبستگی بین گویهها با نمرات کل هر بعد محاسبه شد که نتیجه به دست آمده بیانگر روایی بالای مقیاس بود، و همچنین نتیجۀ آلفای کرونباخ نیز نشان داد که این مقیاس از پایایی بالایی برخوردار است. نتیجۀ تحلیل عامل تأییدی نیز نشان داد که هر کدام از ابعاد ششگانه، از روایی بالایی برای تبیین رضایت تحصیلی دانشجویان برخوردار هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رضایت تحصیلی، رضایت شغلی، دانشجو دانشگاه، آموزش عالی،
عنوان انگلیسی
The Validation of Student's Academic Satisfaction scale
چکیده انگلیسی مقاله
The main goal of this study was to validate the students’ academic satisfaction scale. Statistical population consisted of all the academic departments of Shiraz University. After separating the departments into humanities, applied science, technology and engineering, agriculture and art sub groups, amongst five groups were selected randomly and the entire senior undergraduate students filled the scale as samples. To compute the scale validity the items’ correlation with the total scores of each dimension was estimated using item analysis method. The result showed a high validity and also the results of cronbach’s alpha showed a high reliability of the scale. The results showed high validity (item analysis and confirmatory factor analysis) and reliability (Cronbach’s Alpha) of each dimensions of the questionnaire.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جعفر ترک زاده |
دانشیار دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
معصومه محترم |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_14882_a5026a887d4fea7396a78c7fc2d7ccd4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231330.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات