این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 3 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۷، شماره ۲۷، صفحات ۹۹-۱۱۳
عنوان فارسی
تحلیل مؤلفههای کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان رشتههای کشاورزی دانشگاه اراک
چکیده فارسی مقاله
چکیده: پیشرفت جوامع وابستگی انکارناپذیری به سطح آموزش و گسترش کمی و کیفی نظام آموزش عالی دارد. هدف کلی تحقیق حاضر شناسایی و تحلیل مؤلفههای تبیینکننده کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان رشتههای کشاورزی دانشگاه اراک بوده است. این تحقیق براساس روش توصیفی (غیر آزمایشی)- پیمایشی به انجام رسیده است. جامعه آماری شامل 90 نفر از دانشجویان رشتههای کشاورزی در دانشگاه اراک بودهاند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامهای بوده است که روایی آن بر اساس نظر جمعی از اساتید و صاحبنظران حوزه مدیریت آموزشی تائید گردید. برای تعیین میزان پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید (@=0.84). دادهها با استفاده از نرمافزار Spss نسخه 18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از تحلیل عاملی نشان داد مؤلفههای همدلی اساتید، دسترسی به اساتید، امکانات اداری- آموزشی و مهارتهای تدریس در مجموع 07/83 درصد کل واریانس کیفیت خدمات آموزشی را تبیین مینمایند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Factor Analysis of Principal Component of Quality of Educational Services from the Students of Agriculture Point of View, University of Arak
چکیده انگلیسی مقاله
Improvement of communities is dependent on education level and quality and quantity development of higher education system. The overall goal of present research is to identify and analyze the components of quality of educational services from the perspective of different disciplines of agriculture students in Arak University. Statistical populations of study were 90 agriculture students in Arak University and analyzed through simple random sampling technique. The data collection tool was questionnaire which its reliability was confirmed upon professors’ points of view. For determining the validity of questionnaire Cronbach’s Alfa Coefficient was used. (@=0.84) .these data were analyzed with Spss18 software. Factor analysis results of the educational services quality showed that those factors such as professors’ empathy, professors’ accessibility, administrative and educational facilities and teaching skills describe about 83.07% of total variance of educational service quality.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مستانه غنجی |
دانشجوی دکتری ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
زهرا خشنودی فر |
عضو هیأت علمی مجتمع آموزش عالی سراوان، دانشگاه سیستان وبلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: مجتمع آموزش عالی سراوان
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_14873_af4a345385755e9a74f2816002dfa09e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231321.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات