این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نامه آموزش عالی، جلد ۸، شماره ۲۹، صفحات ۵۹-۸۳

عنوان فارسی ارزیابی دانش، توانش، نگرش و خلاّقیت کارآفرینی دانشجویان (مورد مطالعه: دانشگاه‌های اصفهان و زنجان)
چکیده فارسی مقاله هدف این مطالعه، شناسایی میزان برخورداری دانشجویان از دانش، توانش، نگرش و خلاّقیت کارآفرینی است و بعد از شناسایی، پیشنهادهایی به منظور بهبود کارآفرینی در نظام آموزش عالی ارائه شد. روش تحقیق این پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی، و از نظر هدف در زمره تحقیقات کاربردی، و جامعه آماری مورد مطالعه، دانشجویان کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های اصفهان و زنجان هستند که از این میان 335 نفر با استفاده از روش نمونه‏گیری تصادفی نسبتی انتخاب شده‌اند. برای گردآوری اطلاعات و داده‏های لازم از پرسشنامه محقق‏ساخته، و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون t تک‌نمونه، t برای دو گروه مستقل، تحلیل واریانس یکراهه، آزمون تعقیبی شفه) استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که وضعیت کارآفرینی در هر چهار مؤلفه مورد بررسی، در سطح پایین، نامطلوب و در وضعیت مشابهی قرار دارند که حکایت از ضرورت تلاش و فعالیت بیشتر اعضای هیأت علمی و مسؤولان ذی‌ربط در تمام حوزه‌های بررسی شده دارد. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کارآفرینی، آموزش عالی، دانش، توانش، نگرش، خلاقیت،

عنوان انگلیسی Evaluating the entrepreneurship knowledge, abilities, attitudes and creativity of students (Case Study: Universities of Esfahan and Zanjan)
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study was to identify the extent that students have the entrepreneurial knowledge, ability, attitude, and creativity and after identification some recommendations were presented to improve entrepreneurship in higher education. The method of this research was descriptive; in term of aim, it is classified as applied research. Research population is consisted of 335 Masters Students from the Universities of Esfahan and Zanjan that were selected through random sampling. To collect data, researcher-made questionnaires were used. For analyzing the data of research descriptive and inferential statistical methods were used (T-test, ANOVA, Scheffe test). Results indicated that all four components of entrepreneurship are in the low level, unfavorable and are in similar situation that suggests need for more active efforts of faculty and staff in all areas relevant to the study.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اکبر خرسندی یامچی | khorsandi yamchi
دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

محبوبه عارفی |
دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

نبی اله بیات |
کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

خدایار سلیمانی مطلق | soleimani motlagh
دانشجوی دکتری برنامه ریزی توسعه آموزش عالی دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)

حسن روشنی علی بنه سی | roshani ali benasi
کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی http://journal.sanjesh.org/article_14811_becbf99deab9ccfea062a5d93db1ee7e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231305.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات