این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 10 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۸، شماره ۳۲، صفحات ۷۷-۹۱
عنوان فارسی
مدل علّی تأثیرگذاری مکان کنترل و راهبرد یادگیری با میانجیگری رضایت و تجربه روندی بر ابقاء یادگیرنده در محیط یادگیری الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف مطالعه نقش میانجیگری رضایت و تجربه روندی در رابطه مکان کنترل و راهبردهای یادگیری با ابقاء یادگیرنده آنلاین انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی – کمی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی و از نوع همبستگی و بهطور مشخص مبتنی بر تحلیل مسیر بود. جامعه آماری این تحقیق شامل همه دانشجویانی که یک دوره آموزش از راه دور برخط را در مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گذراندهاند. درمجموع 275 نفر بهعنوان حجم نمونه به روش طبقهای متناسب انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده مقیاس مکان کنترل تحصیلی درونی لوی (2007)، مقیاس تجربه روندی شین (2006)، مقیاس رضایت بورس، ابرامی و آموندسن (2000) و شین (2003)، مقیاس ابقاء یادگیرنده برخط شین (2003) و مقیاس راهبردهای یادگیری سمونکوگلو و ییلدیریمی (1999) بودند. نتایج نشان داد مکان کنترل تحصیلی درونی بر رضایت و تجربه روندی و ابقاء دانشجویان اثر معناداری دارد. از سوی دیگر، تجربه روندی بیشترین تأثیر را بر ابقاء دانشجویان داشت و بر رضایت دانشجویان نیز تأثیرگذار بود. رضایت نیز بر ابقاء تأثیر داشت. راهبردهای یادگیری نیز اثر مثبتی بر تجربه روندی داشت؛ و تمامی اثرات مستقیم و غیر مستقیم و اثرات کل به لحاظ آماری معنادار بودند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Causal Model of the influence of locus of control and learning strategies along with intermediation of satisfaction and flow experience on learner s retention in online learning environment
چکیده انگلیسی مقاله
This study aimed to study the intermediation role of satisfaction and flow experience in relationship with locus of control, learning strategies on learner retention in online learning courses. The present study In terms of purpose, Applied- Quantitative and In terms of data collection, descriptive and Correlation type and In particular based on path analysis. The population of this study include of the all of the students who passed an online distance education course in postgraduate center of Payamenoor university. In total, 275 students were selected as sample size in the proportionate stratified random method. The tools used in this study were. Locus of control (Levy, 2007), flow experience (Shin, 2006), satisfaction (Bures, Abrami, and Amundsen, 2000 and Shin, 2003), online student retention (shin, 2003) and learning strategies (Somuncuoglu and Yildirim,199). The results showed that the, internal academic locus of control has a signification effect on satisfaction, flow experience and student retention. On the other hand, flow experience had the most impact on student retention and also was effective on student satisfaction. Satisfaction was effective on retention. Learning strategies had a positive impact on, flow experience, too. All of the direct and indirect effects and total impacts was statistically significant
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ناهید اوجاقی |
مربی گروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور
زهره اسمعیلی |
استادیار گروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور
محمد رضا سرمدی | mohammad reza
دانشیار گروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور
بهمن سعیدی پور |
استادیار گروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_20795_b3753bb5ee9cc351eeb149fddc5bdfd7.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231285.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات