این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نامه آموزش عالی، جلد ۹، شماره ۳۳، صفحات ۶۳-۸۱

عنوان فارسی رابطۀ سواد رایانه‌ای و تجربه‌ شبکه‌های اجتماعی مجازی در دانشجویان دختر دانشگاه یزد
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر بررسی رابطۀ سواد رایانه‌ای و تجربه‌ شبکه‌های اجتماعی مجازی در دانشجویان دختر دانشگاه یزد (8000N=) است. روش پژوهش توصیفی پیمایشی است. 236 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. داده‌ها با پرسشنامۀ استاندارد سواد رایانه‌ای و پرسشنامۀ محقق‌ساخته تجربه‌ شبکه‌های اجتماعی گردآوری و با آزمون تی (t)، همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس تحلیل شد. نتایج نشان داد سواد رایانه‌ای دانشجویان بالاتر از حد متوسط است، شبکه‌های اجتماعی از نظر دانشجویان در ابعاد خانوادگی، تحصیلی، سازگاری، اعتقادی و روانی آسیب‌زاست اگرچه مزایایی دارد. سواد رایانه‌ای با مزایای چت، رابطه مثبت و پست الکترونیکی با مزایای پیامک، رابطه منفی دارد. بین سواد‌ رایانه‌ای و آسیب‌ها و مزایای تجربه شبکه‌های اجتماعی در دانشجویان مجرد و متأهل تفاوت معنی‌داری وجود ندارد به جز آسیب تحصیلی چت و آسیب اعتقادی پیامک. بین سواد رایانه‌ای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و دانشکده‌های مختلف تفاوت معنی‌داری وجود دارد، ولی آسیب‌ها و مزایای تجربه شبکه‌های اجتماعی در دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و دانشکده‌های مختلف یکسان است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The relationship between computer literacy and social networks membership in female students in Yazd University
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احمد زندوانیان |
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده روان شناسی دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)

زهره زین العابدینی |
کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی


نشانی اینترنتی http://journal.sanjesh.org/article_22046_4d189b77cbf512936c3a6225db5cd8cc.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-231277.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات