|
ناتوانی های یادگیری، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۷-۲۷
|
|
|
عنوان فارسی |
مقایسهی یادگیری عاطفی و انگیزش معطوف به خطا در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری |
|
چکیده فارسی مقاله |
پژوهش حاضر با هدف مقایسهی یادگیری عاطفی و انگیزش معطوف به خطا در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری، انجام گرفت. روش این پژوهش، علی- مقایسهای بود. جامعهی آماری این پژوهش را کلیهی دانشآموزان دوره ابتدایی مبتلا به ناتوانی یادگیری شهر اردبیل، در سال 1393 تشکیل دادند. تعداد 30 نفر از این جامعه به روش نمونهگیری تصادفی ساده و تعداد 30 نفر نیز از بین دانشآموزان عادی به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهایT به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای یادگیری عاطفی و انگیزش معطوف به خطا استفاده شد. دادههای جمعآوری شده با استفاده از آزمونهای تحلیل واریانس چند متغیره و t مستقل تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که تفاوت آماری معنیداری بین میانگین نمرههای دو گروه در مؤلفههای عاطفه نسبت به محتوا، عاطفه نسبت به کلاس، یادگیری معطوف به خطا، نگرانی معطوف به خطا و مخفیکردن خطا وجود دارد. نتیجهی آزمون t نیز نشان داد که دو گروه در یادگیری عاطفی نیز تفاوت معنیداری با هم دارند (001/0P<). این نتایج مبین وجود نارساییهایی در یادگیری عاطفی و هم چنین انگیزش برای تصحیح خطاها در کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
یادگیری عاطفی، انگیزش معطوف به خطا، ناتوانی یادگیری، |
|
عنوان انگلیسی |
Comperision of affective learning and error- orientated motivation between students with and without learning disabilities |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The current research was conducted in order to affective learning and error-orientated motivation in students with and without learning disabilities. The method of this study was causal-comparative. The statistical population of this study was composed of all elementary school students with learning disabilities in Ardabil in 1393. Thirty persons from this society selected by simple random sampling method and 30 persons from normal student selected by multistage clustering random sampling method as the sample. Data were collected using questioners of affective learning and error-orientated motivation. The gatherd data were analyzed by Multivariates analyze variance and independent t tests. Multivariate analysis of variance indicated that there are significant differences between the two groups of students in affect toward content, affect toward classes with these contents, error-oriented learning, error-oriented worry, and Error-Oriented Covering. The results of t test also showed that these two groups have meaningful differences with each other in affective learning (P< 0/001). These results indicate that there are abnormalities in affective learning and the motivation to correct errors in children with learning disabilities. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سجاد بشرپور | دانشیار گروه روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)
حیدر نوری | کارشناس ارشد روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)
اکبر عطادخت | استادیار گروه روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)
محمد نریمانی | استاد گروه روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jld.uma.ac.ir/article_407_80.html |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1277/article-1277-231142.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|