این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۰، شماره ۵۷، صفحات ۹-۲۶

عنوان فارسی رفتار شهروندی سازمانی؛ واکاوی نقش برندسازی منابع انسانی در سکوت سازمانی کارکنان پلیس راهور ناجا
چکیده فارسی مقاله برند منابع انسانی به عنوان بسته ای از مزایای کارکردی، اقتصادی و روانشناسی تعریف شده که توسط استخدام فراهم و توسط شرکت شناسایی می شود. هدف از مطالعه حاضر بررسی رابطه بین برندسازی منابع انسانی و رفتار شهروندی سازمانی با توجه به نقش میانجی سکوت سازمانی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی تحلیلی است که به روش پیمایشی انجام شد. جامعۀ آماری پژوهش حاضر، کارکنان پلیس راهور ناجا تهران می باشد. حجم نمونه با استفاده از رابطه کوکران، 140 نفر تعیین و نمونه ها به روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدند. به منظور گردآوری دادههای میدانی این پژوهش از پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از مدل سازی معادلات ساختاری بر اساس نرم افزار Pls -Smart استفاده شد. یافته های پژوهش حاضر نشان داد که بین برندسازی منابع انسانی و سکوت سازمانی رابطه معکوس و معناداری وجود دارد. همچنین بین سکوت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی رابطه منفی و معناداری یافت شد، یعنی کاهش سکوت سازمانی باعث افزایش رفتار شهروندی سازمانی میشود و بالعکس. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که سکوت سازمانی نقش تعیین کننده ای بر رفتار شهروندی کارکنان دارند. از اینرو، به فرماندهان ناجا پیشنهاد می شود که به منظور افزایش رفتارهای شهروندی در کارکنان، تأثیرات نامطلوب، سکوت سازمانی را کاهش دهند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله برندسازی منابع انسانی،سکوت سازمانی،رفتار شهروندی سازمانی،

عنوان انگلیسی Organizational Citizenship Behavior: An Investigation of the Role of Human Resource Branding in the Organizational Silence of ‌‌Traffic Police Sttaf Davod feiz1, Hooshmand Bagheri Gara Bollagh2, Hamidreza Heidari3, Mohsen eynali4
چکیده انگلیسی مقاله The HR brand is defined as a set of functional, economic and psychological benefits provided by employment and identified by the company. The purpose of the present study is to investigate the relationship between human resource branding and organizational citizenship behavior, considering the mediating role of organizational silence. The research is applied in terms of purpose, and in terms of nature, it is descriptive-analytic; The statistical population of the present study is the staff of the RAHVAR NAJA police in Tehran. Sample size was determined using Cochran's relation and 140 individuals were selected by non-probability sampling method. Questionnaire was used to collect field data and Structural Equation Modeling based on Smart Pls software was used for data analysis. The findings of the present study showed that there is a significant and inverse relationship between human resource branding and organizational silence. There was also a negative and significant relationship between organizational silence and organizational citizenship behavior. That is, reducing organizational silence increases organizational citizenship behavior and vice versa.The results of this study indicate that organizational silence has a decisive role on employee citizenship behavior. Therefore, NAJA commanders are suggested to reduce the undesirable effects of organizational silence in order to increase citizenship behaviors in employees.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله داود فیض |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه سمنان،

هوشمند باقری قره بلاغ |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان

حمیدرضا حیدری |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، (نویسنده مسئول)

محسن عین علی |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان،

مرادعلی نوری |
عضوهیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین


نشانی اینترنتی http://phr.jrl.police.ir/article_93420_fdb7ea38da18bff8f479c47ba8c68ea4.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1216/article-1216-2310018.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات