این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 5 آذر 1404
مدیریت بازاریابی
، جلد ۱۴، شماره ۴۳، صفحات ۱۷-۲۹
عنوان فارسی
بررسی تأثیر جهتگیری بازار بر استراتژیهای نوآوری
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر جهتگیری بازار بر استراتژیهای نوآوری میباشد. روش پژوهش بر حسب هدف کاربردی و از نظر نحوه اجرا از نوع توصیفی، پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کارکنان و کارشناسان شرکت تهران بوران میباشد که حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 174 نفر و روش نمونهگیری، تصادفی ساده تعیین گردید. پایایی پرسشنامهها با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.866 و روایی ابزار با روش محتوایی مورد تأیید قرار گرفتهاند. دادههای پژوهش به کمک نرمافزارهای SPSS و PLS مورد تحلیل قرار گرفتند و نتایج آن نشان داد جهتگیری بازار با دو بعد مشتریمداری و رقیبگرایی به صورت زیر بر نوآوری تأثیر دارد: مشتریمداری بر نوآوری تدریجی و نوآوری اکتشافی تأثیر ندارد اما رقیبگرایی برنوآوری اکتشافی و نوآوری تدریجی تأثیر مثبت دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the Impact of Market Orientation on Innovation Strategies
چکیده انگلیسی مقاله
Today, in order to survive and achieve more success, organizations need to take advantage of these strategies to improve their competitive advantage. However, they have insufficient understanding of how to use this asset to improve market performance and, ultimately, have no competitive advantage. Research The present paper seeks to investigate the effect of market orientation on innovation strategies at Tehran Bourn Company. The research method is descriptive survey. The statistical population of this research includes all personnel and experts in Tehran Bourn Company. The sample size was determined using Cochran's formula of 174 people and the method of sampling was simple random. The research data were collected using library and field method and the tools used in the questionnaire. The reliability of the questionnaires was confirmed by Cronbach's alpha (0.866) and the validity of the tool was confirmed by content method. Data were analyzed using statistical software, descriptive and inferential statistics using SPSS and PLS software’s. The results of this research indicate that the impact of customer orientation and competitiveness on exploratory innovation has been positive. Moreover, the results show that the client Orbital and competing have a positive and significant impact on gradual innovation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرانک خدایاری |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران
بهناز خدایاری |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران
فاطمه نوری |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://jomm.srbiau.ac.ir/article_15472_741d61a8800a0252f456c1c33e4f5593.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-2298984.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات