مهندسی مکانیک مدرس، جلد ۱۶، شماره ۷، صفحات ۱۲-۲۲

عنوان فارسی مدل سازی کاویتاسیون گسترده بر روی بال با استفاده از مدل غیرخطی جزئی روش المان مرزی
چکیده فارسی مقاله در این مقاله مدل‌سازی جریان پایای کاویتاسیون گسترده با استفاده از مدل غیرخطی پاره‌ای روش المان مرزی بررسی شده است. شبکه مورد استفاده از نوع ثابت بوده بنابراین قدرت چشمه و دوقطبی روی سطح هر المان و در هر مرحله ثابت می‌باشد. با توجه به استفاده از مدل غیرخطی پاره‌ای یا فرض ارتفاع کم کاویتی تمامی شرایط مرزی بر روی سطح جسم اعمال شده و هیچگونه محاسباتی بر روی سطح کاویتی انجام نمی‌گیرد. در این مدل عدد کاویتاسیون مقداری معلوم بوده و طول کاویتی در هر مرحله محاسبه می‌شود. چنانچه به مرحله ای رسیدیم که مقادیر بدست آمده در دو مرحله‌ی پیاپی تغییر ناچیزی داشته باشد طول نهایی کاویتی بدست آمده و ادامه حل متوقف می‌شود. بر پایه این روش، بطور ویژه دو شرط کوتای مورینو و فشاری تکرار شونده بر روی بال با مقطع ناکا 16006 به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است. شرط کوتای فشاری تکرار شونده در مقایسه با شرط کوتای مورینو دارای هزینه محاسباتی بالاتری بوده اما از طرفی دارای دقت بالاتری جهت برقراری شرط کوتا می‌باشد. نشان داده شده است که در مدل‌سازی جریان کاویتاسیون گسترده مدل کوتای مورینو شرط عدم اختلاف فشار در لبه‌ی فرار را نمی‌تواند برقرار کند و می‌بایست از شرط کوتای تکرار شونده استفاده شود. با توجه به اینکه مدل بسته شدن کاویتی از نوع ساده می‌باشد مقایسه نتایج نشان می‌دهد این روش دارای دقت بسیار خوبی در پیش‌بینی رفتار جریان همراه با کاویتاسیون با توجه به هزینه محاسباتی بسیار کم دارا می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کاویتاسیون گسترده، شرط کوتا، روش المان مرزی، بال،

عنوان انگلیسی Modelling of Super Cavitation on Wing using Partial nonlinear model of Boundary Element Methods
چکیده انگلیسی مقاله In this paper simulation of steady super cavitation phenomenon اhas been considered by using partial non-linear model of Boundary Element Method(BEM).The grid mesh used is fixed and the strength of dipole and source are constant on each element. With the assumption of a partial non-linear model the cavity condition is applied on the body with the assumption that cavity height is low. Thus there is not any calculation on the cavity surface, but it is restricted to only the panels on the body surface. Cavitation number is known at first and the cavity length is determined in every iteration. When the lengths obtained in two successive iterations are very close to each other it assumed to be the answer. Based on this method two Kutta conditions including Morino condition and Iterative Pressure Kutta Condition(IPKC) are studied to satisfy the wake surface condition. The application is a wing with NACA16006 section. Iterative pressure Kutta condition compared to Morino condition needs higher computational costs, but on the other hand leads to more accurate results. It has been shown that the simulation of the flow with super cavitation over wing leads to a pressure difference at the trailing edge of each strip if we use Morino’s Kutta condition. While if Iterative Pressure Kutta Condition is usedthe results are satisfactory. Comparing the results show that this method leads to very accurate predictions for the behavior of flows with cavitation, while significantly lower computational cost is required if we use the simple cavity closure condition.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله جواد جعفری |
دانشجو

محمود پسندیده فرد | pasandideh fard
دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

مازیار چنگیزیان |
استادیار گروه مکانیک دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)


نشانی اینترنتی http://mme.modares.ac.ir/article_14897_4c0208948482b427aa96ed4f5017cafc.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1256/article-1256-227341.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات