|
مدیریت بازاریابی، جلد ۱۴، شماره ۴۲، صفحات ۱-۲۱
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر پذیرش رسانه اجتماعی بر عملکرد شرکتهای واردکننده پوشاک (مورد مطالعه: اینستاگرام) |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه رسانههای اجتماعی به یک مهارت جدید و مهم برای همه و حتی برای کسانی که درک بسیار بالایی از فناوری ندارند، تبدیل شده است. در سالهای اخیر دسترسی میلیونها کاربر در سراسر جهان به رسانهها و شبکههای اجتماعی باعث شده است تا این رسانهها در کانون توجه جوامع مدرن و شرکتهای تجاری قرار گیرند و از محبوبیت قابل توجهی به خصوص در میان نسل جوان برخوردار شوند. از این رو هدف این پژوهش بررسی تأثیر رسانه اجتماعی اینستاگرام بر عملکرد شرکتهای واردکننده پوشاک میباشد. روش اجرای پژوهش حاضر توصیفی پیماشی و از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه مورد مطالعه پژوهش مشتریان شرکتهای واردکننده پوشاک در اینستاگرام شامل جین وست و کوتون بودند که براساس فرمول کوکران، برای جوامع نامحدود 384 نفر از آنان در پژوهش شرکت کردند. روش نمونهگیری در دسترس بوده و آنان پرسشنامههای مربوط به میزان صلاحیت رسانه اجتماعی، پذیرش رسانه اجتماعی، قصد استفاده از اینستاگرام و عملکرد شرکتهای واردکننده را تکمیل نمودند. پرسشنامههای مذکور بر اساس طیف پنج درجهای لیکرت تقسیمبندی شده اند. همچنین نتایجی که از ضریب آلفای کرونباخ به دست آمده نشان از پایایی مورد قبول برای ابزارها میباشد. جهت بررسی نرمال بودن دادهها از آزمون کلموگروف- اسمیرنف، از آزمون تحلیل عاملی جهت تأیید روایی سؤالات و مشخصسازی عوامل کلیدی هر موؤلفه و از فن مدلیابی معادلات ساختاری جهت بررسی برازش مدل پژوهش با دادههای جمعآوری شده استفاده گردیده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The effect of social media adoption on importing clothes firms’ performance (Case Study: Instagram) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Nowadays, social media has become a new and important skill for everyone, and even for those who do not have much understanding of technology. In recent years, the world wide access to the media and social has drawn modern societies and business attention to it, and they are enjoying significant popularity, especially among younger generations. Therefore, the purpose of this study was to investigate the effect of the social media of Instagram on the function of clothing importer companies. The method of this study was survey and descriptive-applied in terms of its purpose. The research population was the research of the customers of the clothing importer companies at Instagram, such as Jean West and Cotton, who, according to the Cochran formula, participated in the research for unlimited societies of 384 people. Random sampling method was available and they completed questionnaires on the level of social media competence of Instagram, social media adoption, intention to use the Instagram and the performance of the importing companies. The questionnaires are classified according to the five-point Likert scale. Also, the results obtained from the Cronbach's alpha coefficient show the acceptable reliability of the tools. To investigate the normality of the data, Kolmogorov-Smirnov test, factor analysis was used to confirm the validity of the questions and to identify the key factors of each component and the model of the structural equation model to investigate the fit of the research model with the collected data. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
نهال خدادی | دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
رحیم محترم قلاتی | استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
معصومه جعفری | استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jomm.srbiau.ac.ir/article_15324_4add5c6e54fc7399ea7bf18c3d7b3633.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-2236765.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|