|
مهندسی برق دانشگاه تبریز، جلد ۴۶، شماره ۱، صفحات ۳۴۳-۳۵۶
|
|
|
عنوان فارسی |
حل مسئله توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک همراه با برنامه پاسخگویی بار اضطراری بهینه تحت قیود اثر نقطه-دریچه و ذخیره چرخان |
|
چکیده فارسی مقاله |
توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک (DEED)، یک مسئله بهینهسازی چندهدفی است که توان خروجی بهینه ژنراتورهای سیستم را در کل دوره توزیع بار با لحاظ قیود مختلفی مانند بار مورد تقاضا، اثر نقطه-دریچه، نواحی ممنوعه عملکرد و ذخیره چرخان تعیین میکند. در این مقاله، مسئله DEED بهصورت ترکیبی با برنامه پاسخگویی بار اضطراری (EDRP) جهت کمینه کردن همزمان هزینه سوخت و آلودگی و مشخص کردن مبلغ تشویقی بهینه مورد بررسی قرار گرفته است. EDRP یکی از انواع برنامههای پاسخگویی بار مبتنی بر تشویق است که در آن به مشترکین مبلغی بهعنوان تشویق پرداخت میشود تا مصرف خود را طی ساعات پیک بار کاهش داده یا به ساعات کمباری انتقال دهند. ترکیب مسائل DEED و EDRP یک مسئله بهینهسازی غیر خطی پیچیده است که روشهای معمول قادر به حل آن نیستند. در این مقاله، مسئله فوق توسط چهار الگوریتم فرا ابتکاری مبتنی بر جمعیت حل شده و مدل پیشنهادی روی یک سیستم ده واحدی و برای یک بازه زمانی 24 ساعته پیادهسازی شده است. نتایج نشان میدهند که مدل ارائهشده در کاهش هزینه سوخت و آلودگی و بهبود مشخصات منحنی بار بسیار مؤثر است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
حل مسئله توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک همراه با برنامه پاسخگویی بار اضطراری بهینه تحت قیود اثر نقطه-دریچه و ذخیره چرخان |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک (DEED)، یک مسئله بهینهسازی چندهدفی است که توان خروجی بهینه ژنراتورهای سیستم را در کل دوره توزیع بار با لحاظ قیود مختلفی مانند بار مورد تقاضا، اثر نقطه-دریچه، نواحی ممنوعه عملکرد و ذخیره چرخان تعیین میکند. در این مقاله، مسئله DEED بهصورت ترکیبی با برنامه پاسخگویی بار اضطراری (EDRP) جهت کمینه کردن همزمان هزینه سوخت و آلودگی و مشخص کردن مبلغ تشویقی بهینه مورد بررسی قرار گرفته است. EDRP یکی از انواع برنامههای پاسخگویی بار مبتنی بر تشویق است که در آن به مشترکین مبلغی بهعنوان تشویق پرداخت میشود تا مصرف خود را طی ساعات پیک بار کاهش داده یا به ساعات کمباری انتقال دهند. ترکیب مسائل DEED و EDRP یک مسئله بهینهسازی غیر خطی پیچیده است که روشهای معمول قادر به حل آن نیستند. در این مقاله، مسئله فوق توسط چهار الگوریتم فرا ابتکاری مبتنی بر جمعیت حل شده و مدل پیشنهادی روی یک سیستم ده واحدی و برای یک بازه زمانی 24 ساعته پیادهسازی شده است. نتایج نشان میدهند که مدل ارائهشده در کاهش هزینه سوخت و آلودگی و بهبود مشخصات منحنی بار بسیار مؤثر است. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
فرید محمدی | دانشگاه رازی - دانشکده فنی و مهندسی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)
حمدی عبدی | دانشگاه رازی - دانشکده فنی و مهندسی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)
احسان دهنوی | دانشگاه رازی - دانشکده فنی و مهندسی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tjee.tabrizu.ac.ir/article_4577_761.html |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1224/article-1224-222732.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|